Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
Latvijas energobilance - jau par 2023.gadu
Ko Latvijas uzņēmējdarbības videi nozīmēja FM 16.augusta darba nodokļu pārmaiņu priekšlikumi
Darba (darbaspēka) nodokļu sistēma. Kāda tā ir Latvijā uz apkārtējā Baltijas fona
Latvijas iedzīvotāji aptaujā nepiekrīt PVN paaugstināšanai
Arnis Kluinis atkailina RB karaļa lepras perēkļus
OPEC+ sāk kapitulēt pasaules tirgus spēka priekšā
Elektrības pabeigums
Elektroenerģijas gala cenu BIZNESAM salīdzinājums Baltijas ekonomiskajā telpā
Latvijas valdības un ekonomikas augsme uz Baltijas fona
EkonomikaAivara Strakšas komentārs Satiksmes ministra Briškena intervijai raidījumam "Krustpunktā" par projektu "Rail Baltica"Aivars Strakšas, AgroPols
05.07.2024 2024.gada 5.jūļijā raidījumā "Krustpunktā" bija intervija ar Satiksmes ministru Briškenu. Šeit Aivara Strakšas komentējošais viedoklis par raidījumā izrunāto Rail Baltic tēmu. Saiteej.uz/756pKo uzzinājām no Satiksmes ministra.- Projekta "Rail Baltica" pilnais tvērums būšot 9,6 miljardi eiro; Ko no tā visa var secināt.1) joprojām trūkst 4.5 miljoni eiro pirmā posma realizācijai. 2) ES ir gatava šobrīd piedalīties "Rail Baltic" projektā Latvijas teritorijā tikai ar 2 miljardiem eiro. 3) Runājot par iespējām pirmajam posmam dabūt vēl papildus 2 miljardus eiro, ministrs lietoja izteikumu: "es ceru". Tātad šīs naudas nav un cerības nevaram iegrāmatot projekta finansēšanas avotos. 4) 85% ES līdzdalības vietā iegūstam 30,8%. Pārējais jāfinansē pašiem. Neskatoties uz ministra kunga daiļrunību, nekāda seguma šīm cerībām nav. Taču ja arī cerības piepildās, tad iegūstam tikai 61,5%, kas ir patālu no solītajiem 85%. Tātad aizmirstam par 85%, jo šobrīd nav pat cerību šādam ES līdzfinansējuma apjomam. 5) Naudas nav, taču jaunas vēlmes turpinās parādīties. Tas ir savienojums ar ostu. 6) Pastāv risks, ka "Rail Baltica" neuzbūvēs un papildus sabeigs Rīgas dzelzceļa mezglā arī esošo. KopsavilkumamNav īsti skaidrs ko ministrs domāja ar plānoto ārkārtīgi intensīvo pasažieru kustību posmā Rīgas centrālstacija - Lidosta, jo jaunākajā izmaksu - ieguvumu analīzē tika minēts, ka gada laikā vidēji visā "Rail baltica" trasē tiks pārvadāti tikai apmēram 3,3 miljoni pasažieru, kas ir ļoti maz priekš dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem. Trešā daļa, kas varētu attiekties uz Latviju, ir pilnīgs nekas pret investīcijām šajā projektā. Jāatgādina, ka gada laikā šobrīd Latvijā pa dzelzceļu tiek pārvadāti apmēram 17 miljoni pasažieru un 1 miljons ir tikai nepilni 6%. P.s. Vēl par ieguvumiem no Rail Baltic. Šobrīd varētu būt ievērojami lētāk par budžeta naudu to 1 miljonu pasažieru gadā nogādāt uz Berlīni, Viļņu vai Tallinu ar lidmašīnu, turklāt pie reizes uzsaucot arī taksometru līdz lidostai. Sanāktu vēl smuki ietaupīt. Tas pats ar tām pārsimttūkstošu tonnām kravas. Par velti ar autotransportu uz jebkuru vietu Eiropā. |