Citas ziņas sadaļā
Baltkrievijas ielās parādījušies agrāk neredzētās formās tērpti tautas sitēji un tvarstītāj
Ir mums tāda ministre IB-iņa
Šodienas labākā ziņa: "SOK izpildkomiteja aptur Krievijas Olimpiskās komitejas darbību. Lēmums stājas spēkā nekavējoši"
Pat neticami iepriecinoši rezultāti parādās šajā aptaujā:
Ir pagājuši teju 2 gadi Ukrainas iznīcināšanas, bet Latvija dzīvo pa vecam. Tā Gundega Repše
Jaunieši nesaista savu nākotni ar Latviju
LTV Redakcionālā padome lēmusi pārtraukt pareizticīgo dievkalpojumu ierakstīšanu un demonstrēšanu
Smadzeņu operācija kaimiņvalstī
Kārļa Zukijs dodas Ukrainas karā
Demokrātiskas sabiedrības pamatvērtības
DruskasKo TU pajautātu mācītājam?Andris Miglavs, AgroPols
16.12.2020 Saiteej.uz/hn57Raidijuma "Runā Cēsis kopā ar Juri Cālīti" radītājs Kārlis Pots interesentiem uzdeva jautājumu:
Vai un kā gudri mācītāji spētu savienot cilvēka brīvības un radošas personības patstāvības izpausmes ar jelkuras kristīgās un tām tuvo baznīcu ierobežojošo dogmatismu - un vai baznīcai vispār ir tiesības vilkt šīs dogmatisma brīvību ierobežojošās robežas? Par baznīcas pašas savu grēku nenožēlošanu agrākajos ticības un starpticību karos, par biznesa korporatīvisma un pārdošanas stratēģiju savietojamību ar ticības pamatlietām, par ētiskajiem pamatiem starpticību konkurences platformu cīņai par draudzes locekļu piesaisti pat nerunāšu,"
Patiešām - par ko var runāt ar domājošu mācītāju? Saprotot, ka pretruna ir pašā pamatā - šis mācītājs ir tikai vienas no cilvēku sabiedrībā esošas pasaules uzskatu sistēmām pārstāvis. Un, lai cik viņš nebūtu progresīvs un gudrs, vienalga viņš ir mācītājs kādā no baznīcām ar tās dogmu un liturģijas sistēmas kopumu. Un esamība kādā dogmā principā aizver iespēju būt vispārprogresīvam, zināšanu attīstībai brīvi līdzi ejošam. Un pat nav svarīgi, kuras baznīcas mācītājs viņš ir - tā vienalga ir noslēgta garīga telpa, kura vienkārši var būt vairāk vai mazāk paciešama pie šīs telpas tieši nepiederošam cilvēkam.
Vai nav pienācis laiks formulēt jaunu sabiedrības ētiku (nejaukt ar Rēriha "Dzīvo ētiku" !!! ), kas balstītos uz kādiem burtiski 3-5 "baušļiem", kas varētu iekļaut visus cilvēkus, neatkarīgi no viņu šodienas reliģiskās piederības. - un, Līdzīgi, kā to izdarīja, piemēram, Franču republika ar saviem 3 atslēgas vārdiem, kas patiešām varbūt varētu būt daži nākamie universālie baušļi. Vispārhumānām cilvēces kā civilizācijas pamatvērtībām, kas ļautu ilgtspējīgi sadzīvot gan pašas sevis ietvaros, gan ar apkārtējo pasauli un tajā esošajām citām dzīvo būtņu kopām. Vērtībām, kas varētu piebremzēt cilvēces materiālā patēriņa alkas, lai nesanāk kā vīna rauga sēnēm, kas tiktāl barojas ar sulā esošajiem cukuriem, ka beigās pašas vienkārši nomirst savos ekskrementos (saldie vīni) vai no barības trūkuma (sausie vīni). Vērtībām, nevienas no kuru formulējumiem principā nedrīkstētu būt ņemams no kādas no esošajām reliģijām un baznīcu sistēmām. Atvērtām acīm vērojot šodienas pasauli, mums jāspēj saredzēt, ka esam sasnieguši jau 7 alkohola grādu vīna stiprumu, un ne tikai klimata sadegšanas un noslīkšanas risku dēļ, ne tikai un tikdaudz enerģijas un pārtikas trūkuma dēļ, bet reliģisko sistēmu to plašākajā izpratnē fiziskās, kas ir svarīga mūsu ķermeņiem, un garīgās, kas ir svarīga mūsu cilvēciskajai būtībai - vardarbīgas pretstāves dēļ. |