Ārzemju tirgos

"Danone" mainīs reklāmas par jogurtu labvēlīgo ietekmi uz veselību

Nac.ag. LETA
15.04.2010

Francijas pārtikas produktu ražošanas kompānija "Danone" nolēmusi mainīt jogurta zīmolu "Activia" un "Actimel" reklāmas, tādējādi pārtraucot pūliņus pierādīt to labvēlīgo ietekmi uz veselību, teikts 15. aprīlī  publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

"Danone" norādīja, ka anulējusi Eiropas Savienības (ES) pārtikas drošības uzraudzības aģentūrā (EFSA) iesniegto pieteikumu, kurā kompānija centās iegūt oficiālu apstiprinājumu iepriekš paustajiem apgalvojumiem par to populārajiem zīmoliem.

Iepriekš bifidobaktērijas saturošais piena produkts "Activia" tika reklamēts kā palīgs gremošanas sistēmas darbības uzlabošanai, savukārt piena dzēriens "Actimel" reklāmās tika slavēts kā līdzeklis organisma aizsardzībai pret slimībām.

EFSA šos apgalvojumus vēl nav apstiprinājusi, un šo produktu reklāmas kampaņas jau tikušas izmainītas Francijā.

Jau februārī EFSA pauda bažas par "Danone" apgalvojumiem, ka sastāvdaļa, kas pazīstama kā "immunofortis", mazuļu pārtikas produktos var stiprināt to imūnsistēmu, norādot, ka tas nav zinātniski pierādīts.

"Immunofortis" tiek izmantots "Danone" mazuļu pienā vairākos Eiropas tirgos, izņemot Franciju.

"Danone" apgalvojumi par veselības uzlabošanas spējām saskārušies ar pretestību arī Lielbritānijā, kur Reklāmas standartu pārvalde apstiprinājusi četras sūdzības par to pareizību.

""Danone" sniegtie pierādījumi neapstiprināja reklāmās pausto apgalvojumu, ka "Actimel" ir zinātniski pierādīts kā līdzeklis, lai stiprinātu normāla, veselīga skolas vecuma bērna aizsardzības spējas pret parastām, ikdienas infekcijām. Tāpēc mēs secinājām, ka reklāma ir maldinoša," norādīja pārvalde.

EFSA jau pagājušā gada oktobrī paziņoja, ka pārtikas kompānijām, kuras publisko maldīgus apgalvojumus par tādu produktu kā probiotiskie jogurti vai taurīna enerģijas dzērieni radītajiem efektiem, nāksies pārskatīt to mārketinga kampaņas.

Nac.ag. LETA

x

Paroles atgadināšana