Latvijas tirgos

RPK vadība pauž bažas par negodīgu konkurenci piena produktu tirgū

Daiga Kļanska, Leta-Nozare
24.02.2010

Latvijas piena produktu tirgū ir ļoti krasa konkurence, kas patērētājiem ir labi, jo viņi var izvēlēties produktus atbilstoši finansiālajām iespējām, taču ir bažas par to, lai konkurence būtu godīga, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica piena pārstādes uzņēmuma AS "Rīgas piena kombināts" valdes priekšsēdētāja Ināra Driksna.

"Brīžiem nevar saprast, kāpēc, piemēram, piena cenas ir tik zemas. Domājam, ka no Lietuvas un Igaunijas ievestajam pienam ir dempinga cenas. Ir saprotams, ka, ieejot jaunā tirgū, ir vēlme iekarot tirgu, taču, cik ilgi tas būs iespējams, nezinu. Dažkārt šīs cenas ir zem mūsu piena iepirkuma cenas, mēs nekonkurēsim ar šādām tirgus izpausmēm. Es pieļauju, ka dažiem Latvijas uzņēmumiem izdodas realizēt lētāk, nenomaksājot visus nodokļus," pieļauj Driksna.

Viņa norāda, ka būtu labi un derīgi zināt, kādu piensaimniecības nozares nākotni redz atbildīgā Zemkopības ministrija. "Cik lielā mērā viņi spēj procesus ietekmēt, tas ir cits jautājums. Nevienam nav noslēpums, ka tik mazā valstī kā Latvija tik daudzi piena pārstrādes uzņēmumi ar līdzīgu sortimentu nav nepieciešami, šī konkurence pat nav efektīva, bet ar varu nevienu nevar piespiest apvienoties vai kādā citā veidā kooperēties. Kaut gan, ja Valsts ieņēmumu dienests un Pārtikas un veterinārais dienests visiem uzņēmumiem izvirzītu un piemērotu vienādas prasības, domāju, ka situācija ievērojami mainītos," sacīja Driksna.

Kā ziņots (sk. rakstu), RPK apgrozījums pērn bija 41,6 miljoni latu, kas ir par 30% mazāk nekā 2008.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 60,2 miljoni latu. RPK pagājušo gadu noslēdzis ar nelielu pelņu, kas līdz akcionāru pilnsapulcei vēl netiek atklāta.

Leta-Nozare

x

Paroles atgadināšana