Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosPārtikaKapitāls
04.10.2010 Ilze Kronberga, TNS Latvia lielo klientu direktore, patērētāju uzvedības pētījumu eksperte: Šogad, līdzīgi kā iepriekš, pārtikas nozares līderpozīciju ieņem saldumu ražotājs Laima. Tam ir stabila vieta Baltijas tirgū, Latvijā tas aizvien tiek vērtēts kā unikālākais un kvalitatīvākais saldumu zīmols, tomēr iedzīvotāji atzīst, ka finansiāli tas nav tik izdevīgs kā citi pārtikas nozares topā iekļautie zīmoli. Kaut arī zīmolu tops šajā gadā ir kļuvis zīmoliem bagātāks, Balticovo sava plašā patērētāju loka dēļ ir spējis godam noturēt savu pozīciju un pat palielināt mīlētāju skaitu. Visticamāk, finansiālais izdevīgums, kas šogad nedaudz tomēr samazinājies, majonēzes un kečupa kategorijā lielāko piesaistīto lietotāju skaitu ir nodrošinājis Provansas Francim. Tādējādi palielinājies zīmola mīlētāju skaits un zīmols ieņem trešo vietu pārtikas sektorā. Regulāra komunikācija ar patērētājiem Hanzas Maiznīcai ir nodrošinājusi nelielu mīlētāju skaita pieaugumu un tādējādi arī iekļūšanu starp pieciem mīlētākajiem pārtikas zīmoliem. Dobeles Dzirnavnieks ir viens no zīmoliem, kurš šogad ļoti veiksmīgi pievienojies zīmolu topam. Domājams, ka iepriekš izskanējusī informācija par jaunu iekārtu iegādi un zīmola maiņu nākamajā gadā Dobeles Dzirnavniekam nesīs mīlētāju un piesaistīto lietotāju skaita pieaugumu. Tas, ka pārtikas preču izdevīgums šajā gadā salīdzinājumā ar 2009. gadu ir mazinājies, tikai liecina, ka patērētājs aizvien biežāk plāno savus izdevumus un rūpīgi izsver, kuru preci no plašā piedāvājuma ielikt groziņā. Jaunākie patēriņa pētījumi rāda, ka puse Latvijas iedzīvotāju pārtiku iegādājas gandrīz katru dienu. Ar izmaiņām gan personīgajā, gan valsts ekonomiskajā situācijā mainās arī stratēģijas, kā pārtika tiek iegādāta. Maldīgs ir priekšstats, ka šādos apstākļos visu izsaka tikai cena. Lai kā arī mainītos patērētāju ieradumi, zīmols un tā sniegums (patērētāja funkcionālo, sociālo un emocionālo vajadzību apmierināšanā) ir un paliek patērētāju izvēles centrā. Arnis Veinbergs, A S Balticovo valdes priekšsēdētājs Šogad pārtikas zīmolu virzība tirgū salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem nav bijusi tik agresīva. Acīmredzot krīze ir likusi pārskatīt ieguldījumu apjomu preču virzībai tirgū un reklāmas kampaņās. Savukārt tie pārtikas zīmoli, kuri jau bija ieguvuši spēcīgas pozīcijas tirgū, šogad tās centušies noturēt. Ja runājam par jaunu pārtikas zīmolu ienākšanu, tad pamanāms ir kļuvis Polis&Valters. Turklāt patērētājs to pamanījis kvalitatīvā produkta un iepakojuma, nevis īpašas reklāmas kampaņas rezultātā. Manuprāt, tuvākajā laikā tā būs raksturīga tendence zīmolvedībā darboties tirgū ar kvalitatīvu produktu un iepakojumu, nevis skaļām reklāmas kampaņām. |