Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaPasaules tirgū pieaug piena produktu cenasAgnese Krieviņa, AgroPols
08.04.2010 Fonterra noslēgusi kārtējo piena produktu piegādes darījumu izsoli, un tās rezultāti liecina, ka vidējā piena produktu cena bijusi par 23,2% augstāka kā marta izsolē. Pilnpiena pulvera cena palielinājusies par 21,0%, vājpiena pulvera cena par 25,5%, bet piena tauku (99,8%) par 21,9%. Šajā izsolē pilnpiena pulveris pārdots par vidēji 3969 USD/t, vājpiena pulveris par 3672 USD/t, bet piena tauki par 4827 USD/t. Fonterra interneta izsoles vietas globalDairyTrade vadītājs Pols Greivs (Paul Grave) norādījis, ka pieprasījums pēc visiem trim piedāvātajiem produktiem bijis ļoti liels, bet šo kāpumu viņš lielā mērā skaidro ar mazāku produktu piedāvājumu, jo Okeānijā ražošanas sezona tuvojas beigām. Tāpat viņš norāda, ka ticis prognozēts neliels cenu pieaugums, taču izsoles rezultāti pārspējuši visas tirgus dalībnieku gaidas. Viņaprāt, pircēji maksājuši vairāk, lai nodrošinātu piegādes. Domājot par tālāku cenu attīstību, Greivs norādījis, ka rezultāti apliecina piena cenu nestabilitāti un šobrīd ir ļoti grūti prognozēt to attīstību. Jāpiezīmē, ka Fonterra ir lielākā piena produktu eksportētāja pasaulē, tās pārdošanas apjomi veido vairāk kā 1/3 no kopējā starptautiskā piena produktu tirgus. Lai arī internetā tiek pārdoti tikai 20% no uzņēmuma produktiem, izsoles rezultāti tiek uzskatīti par pasaules piena produktu cenu orientieri. Izsolē tiek piedāvāti trīs veidu piegādes darījumi: 1) piegāde tiek veikta trešā mēneša laikā pēc izsoles; 2) piegāde tiek veikta ceturtā līdz sestā mēneša laikā pēc izsoles; 3) piegāde tiek veikta septītā līdz devītā mēneša laikā pēc izsoles. Fonterra izsole internetā notiek katru mēnesi kopš 2008. gada jūlija. Nākošā Fonterra izsole paredzēta šā gada 4. maijā.
Avots: www.globaldairytrade.info ; www.stuff.co.nz |