Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaZemkopības ministrs Jāni Dūklavs atklāj latviešu gastronomiskās identitātes aptaujuIneta Vilciņa, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts (LVAEI)
26.08.2011 2011. gada 26. augustā Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs atklāja latviešu gastronomiskās identitātes aptauju Ko ēdam!. Aptauja, kas atrodama interneta vietnē www.koedam.lv, tika izveidota, lai Latvijas iedzīvotājiem pašiem būtu iespēja piedalīties lēmuma pieņemšanā un ieteikt, kādus pārtikas produktus vest un parādīt starptautiskajā pārtikas izstādē gadatirgū Internationale Grüne Woche Berlin jeb Zaļā nedēļa, kas norisināsies 2012. gada janvārī. Katru gadu Latvijas kopstendu ar Zemkopības ministrijas atbalstu, organizē Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts. Lai veidotu pareizu valsts koptēlu un piedāvātu tradicionālus un atpazīstamus Latvijas pārtikas produktus, stendu veidosim bez atsevišķu uzņēmumu piedalīšanos un paši nodrošināsim šo produktu pārstāvēšanu izstādē, kas norisināsies no 2012. gada 20. līdz 29. janvārim Vācijas galvaspilsētā. Tajā katru gadu piedalās vairāk nekā 1600 dalībnieku no vairāk kā 50 pasaules valstīm un dažādo valstu piedāvājumus novērtē vismaz 415 tūkstoši interesentu. Gaidāmajā izstādē mūsu valsts kopstendā vēlamies un esam apņēmušies piedāvāt latviešu gastronomiskās identitātes pārtikas produktus tos, kurus noskaidrosim iedzīvotāju aptaujas rezultātā, kura ilgs līdz š.g. 21.septembrim. Kopā ar aktīvākajiem un atsaucīgākajiem pārtikas uzņēmumiem esam izveidojuši produktu sarakstu un varam piedāvāt iedzīvotājiem iespēju nobalsot par tiem, kas būtu cienīgi pārstāvēt Latvijas valsti šajā izstādē. Aptaujas atklāšanas laikā pavārs Ēriks Dreibants praktiski nodemonstrēja, cik tieši latviska iespēja ir mūsu nacionālajai gastronomiskai identitātei un, kas ir tas, ar ko lepojamies saviem ārzemju viesiem. Tas, ko mēs ēdam.
Internationale Grüne Woche Berlin jeb Zaļā nedēļa Berlīnē ir viena no lielākajām pārtikas izstādēm gadatirgiem Vācijā, kas vērsta tieši uz patērētājiem (415 000 apmeklētāju 2011. gadā). Izstādes mērķauditorija patērētāji no Vācijas un tās kaimiņvalstīm, pārtikas preču vairumtirgotāju un mazumtirgotāju pārstāvji, lauksaimniecības importētāji, lauksaimniecības, mežsaimniecības, dārzkopības, zivjsaimniecības eksperti, lauksaimniecības politikas un administrēšanas eksperti. Izstādē akreditējas arī populārāko mediju žurnālisti no dažādām pasaules valstīm (5000 pārstāvju 2011. gadā). Vienlaikus šī izstāde ir kā politiskais forums, kurā piedalās lielākā daļa ES valstu, kā arī daudzu citu valstu lauksaimniecības un pārtikas nozares ministru. Izstādi apmeklē vairāk nekā 30 dažādu valstu ministri. Kā Latvijas valsts pārstāvis uz izstādi ik gadus dodas arī Zemkopības ministrs. Izstādes laikā tiek rīkotas dažādas apmācības, semināri, kongresi un forumi. 2011. gada izstādē kopumā piedalījās 1632 dalībnieki no 57 pasaules valstīm. |