Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaPētījums: Iedzīvotāji pērk ekoloģiskus pārtikas produktus, bet ar šaubāmArmands Artihovičs, A/s "Tukuma piens"
17.04.2014 Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka pērk ekoloģiskus pārtikas produktus, savukārt no tiem, kuri to nedara, atzīst, ka viņiem trūkst uzticamības bioloģiskajai izcelsmei. Tas secināts, iepazīstoties ar pētījumu kompānijas SKDS veikto iedzīvotāju aptauju, kas veikta pēc piena pārstrādātāja "Tukuma Piens" pasūtījuma. Jautājot, vai izvēlaties iegādāties ekoloģisko pārtiku, 22,6% iedzīvotāju norādīja, ka dara to vienmēr, ja vien ir tāda iespēja, savukārt 58,8% pauda viedokli, ka dara to dažreiz. Noraidoši uz šo jautājumu atbildēja tikai 15,3% respondentu. Tie, kuri sacīja, ka neiegādājas ekoloģiskos produktus, 52,6% gadījumu pauda, ka viņiem ir šaubas par to, ka attiecīgie produkti tiešām ir bioloģiskas izcelsmes. Otra populārākā atbilde 48,8% gadījumu bija - tie ir pārāk dārgi. Pēc tam Latvijas iedzīvotāji norādīja, ka nepērk ekoloģisku pārtiku, jo tam jāvelta papildu pūles un nav tik plašs sortiments, kā pārējiem produktiem. Cilvēki atzinuši, ka visbiežāk iegādājas ekoloģiskus dārzeņus un augļus, kā arī piena produktus. Šādu atbildi pauduši attiecīgi 68,4% un 61,7% gadījumu. Retāk iedzīvotāji iegādājas maizi un maizes izstrādājumus, gaļu un zivis. "Arvien vairāk jūtam, ka cilvēki sāk domāt par to, ko ēd. Arī pieprasījums pēc bioloģiskas izcelsmes piena produktiem pamazām pieaug. Iespējams tas skaidrojams ar ekonomiskās krīzes atkāpšanās procesiem, taču arī zināšanu līmenis par ekoloģisko dzīvesveidu ir būtiski palielinājies, kas, protams, iepriecina," saka A/S "Tukuma Piens" mārketinga vadītājs A.Artihovičs. Interesanti, ka jautājot, kas būtu nepieciešams, lai cilvēki vairāk un biežāk iegādātos ekoloģiskus piena produktus, viņi norādījuši, ka pirmkārt noteicošā būtu cena - šādi sacīja 59,4% respondentu. Savukārt kā otro noteicošo iemeslu viņi pauda uzticamības palielināšanu, lai mazinātu šaubas par bioloģisko izejvielu izcelsmi un pārstrādi. "Iepazīstoties ar aptaujas rezultātiem, varam spriest, ka cilvēki nav informēti par to, kādas pārbaudes un cik regulāri ir jāveic, lai produktu sauktu par ekoloģisku. Tas apliecina to, ka gan mums, gan dažādām organizācijām un valsts institūcijām ir jāturpina izglītošanas darbs, lai cilvēki būtu vairāk informēti par to, kādi ir saucami par bioloģiskiem produktiem," sacīja A. Artihovičs. Retāk jeb 33,5% gadījumu cilvēki norādīja, ka plašāka pieejamība būtu noteicoša, vai viņi iegādātos ekoloģiskus piena produktus. Kopumā SKDS aptaujāja 1000 iedzīvotājus laika posmā no šā gada 19. marta līdz 25. martam. A/s "Tukuma piens" |