Ziņas no biznesa

"Brīvais vilnis" iegulda 500 000 eiro pasaulē unikāla zivju konservu iepakojuma izveidē

AgroPols
27.05.2014

Zivju konservu ražošanas uzņēmums "Brīvais vilnis", ieguldot 500 000 eiro, sadarbībā ar Vācijas ražotāju "Weidenhammer Packaging Group GmbH" radījis pasaulē unikālu zivju konservu iepakojumu. Tas uzņēmumam ļaus uzlabot finanšu rādītājus, nostiprināt savu zīmolu un tā pozīcijas tirgū. Latvijas veikalos šī produkcija būs pieejama tuvākajā laikā, savukārt eksporta tirgos patērētāji to var iegādāties jau no aprīļa sākuma.

"Uzņēmums pirms diviem gadiem sāka darbu pie jaunu zivju konservu iepakojuma veidu meklēšanas, kas patērētājiem dotu iespēju redzēt produkciju, kas atrodas konservos. Šāds lēmums tika pieņemts, jo dažu negodprātīgo uzņēmēju dēļ patērētājiem sāka zust ticība zivju konservu kvalitātei slēgtajās kārbās. Tāpēc mēs mērķtiecīgi darījām visu, lai izveidotu iepakojumu, kas klientiem ļautu redzēt, kā izskatās produkts, kuru tas iegādājas," atzīmēja "Brīvā viļņa" valdes priekšsēdētājs Arnolds Babris.

Sākotnēji uzņēmums sāka izmantot četru slāņu īpaša materiāla caurspīdīgu konservu vāciņu, kas ļāva patērētājiem redzēt konservu sastāvu. Taču uzņēmuma mērķis bija atrast ražotāju, kas spētu izgatavot arī caurspīdīgu konservu glāzīti. Potenciālais ražotājs tika atrasts iepakojumu izstādē Vācijā, tomēr, lai izgatavotu "Brīvajam vilnim" nepieciešamo iepakojumu, pagāja krietns laiks, jo konservu ražotājam bija nepieciešams iepakojums ar augstiem tehniskajiem parametriem, piemēram, iespēju sterilizēt iepakojumu 120 grādu temperatūrā.

"Divu gadu laikā tika radīts tieši mums nepieciešamais plastikāta iepakojums, kurš nākotnē varētu izmainīt visu zivju konservu biznesu," norādīja A.Babris, piebilstot, ka pašlaik šis iepakojums tuvākos divus gadus būs pieejams tikai "Brīvajam vilnim", savukārt pēc tam to varēs sākt izmantot arī citi zivju konservu ražošanas uzņēmumi.

"Brīvais vilnis" plastikāta iepakojumu izvēlējās galvenokārt tādēļ, ka tas nodrošina lielāku ultravioleto (UV) staru aizsardzību un ir vieglāk atverams salīdzinājumā ar stikla burku. UV stari var izmainīt produkta sastāvu, garšu, un saulē produkts var zaudēt savu vizuālo izskatu. Īpaši jutīgi pret UV starojumu ir eļļas produkti, alus un citi, tāpēc tos fasē tumšā stikla iepakojumā, kas mazina šo staru ietekmi. Savukārt, salīdzinot ar metāla kārbu, plastikāta iepakojuma iekšējā virsma ir tik inerta pret produktu, ka neietekmē tā garšu. Lai arī nekaitīgas, metāla konservu kārbās izmantojamās lakas tomēr būtiski pasliktina produkta garšas kvalitāti. Taču svarīgākais iemesls jaunā iepakojuma izvēlei bija tas, ka patērētājs varēs redzēt konservu sastāvu.

Lai uzņēmums varētu nodrošināt ražošanu un produktu pildīšanu jaunajos iepakojumus, tika piesaistīts Lauku atbalsta dienesta līdzfinansējums jaunu iekārtu iegādei un esošo modernizācijai.

"Kad sākām sadarboties ar "Weidenhammer Packaging Group GmbH" jaunā iepakojuma izstrādē, ieguldītie līdzekļi tika dalīti uz pusēm, savukārt pašlaik "Brīvais vilnis" no vāciešiem iepakojuma formu ir iegādājies. Par šādu sadarbības modeli mums izdevās vienoties, jo vācieši uzskatīja, ka šāda veida iepakojums dos arī viņu uzņēmumam perspektīvas nākotnes darbā," uzsvēra "Brīvā viļņa" izpilddirektors Māris Trankalis.

Pašreiz uzņēmumā no piecām pildīšanas līnijām viena pilda zivju konservus jaunajā iepakojumā. Tajā tiek pildītas šprotes, skumbrija, sardīnes, siļķes eļļā un tomātu mērcē, kā arī apceptās brētliņas, apceptās skumbrijas, apceptās sardīnes tomātu mērcē un eļļā. Ar laiku arī pārējās ražošanas līnijas ir iecerēts nomainīt uz jaunajām.

"Cik ātri notiks pilnīga pāreja uz jauno konservu iepakojumu, būs atkarīgs no pieprasījuma tirgū. Pašlaik "Brīvais vilnis" ir konceptuāli vienojies ar "Rimi" lielveikalu ķēdi, kas nozīmē, ka jau tuvākajā laikā jaunā produkcija varētu parādīties Latvijas veikalu plauktos. Savukārt uz ārzemēm uzņēmums produkciju jaunajā iepakojumā eksportē jau no aprīļa sākuma. Viens ir skaidrs, ka uzņēmuma jaunais iepakojums var radīt apvērsumu zivrūpniecības nozarē un nākotnē visi ražotāji varētu pāriet uz produktu ražošanu caurspīdīgos polimēra iepakojumos. Turklāt jaunā iepakojuma tehnoloģiskās īpašības ļauj produktu ražot un ilgstoši uzglabāt, neizmantojot konservantus, ko jau pašlaik augstu novērtējuši klienti eksporta tirgos," pastāstīja A.Babris.

Akciju sabiedrība "Brīvais vilnis, kas dibināta 1949.gadā, ir viens no lielākajiem zivju pārstrādes uzņēmumiem Baltijā un 95% no saražotā produkcijas apjoma eksportē. Uzņēmuma akcijas kotē "NASDAQ OMX Riga" otrajā sarakstā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 70 dažāda veida zivju produktus, turklāt kompānija nemitīgi strādā pie zivju produkcijas sortimenta paplašināšanas. "Brīvais vilnis" nodarbina aptuveni 450 darbiniekus, un tā ražotne atrodas Salacgrīvā.

Informāciju sagatavoja Toms Briedis, sabiedrisko attiecību konsultants.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana