Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaVentspils graudu terminālis pārkrāva ostas vēsturē lielāko kviešu kuģa partijuAgroPols
01.09.2014 AS "Ventspils Grain Terminal" 1. septembrī nosūtīja ostas vēsturē lielāko kviešu kuģa partiju tālākam eksportam. Kuģis Santa Cruz zem Panamas karoga uz borta uzņēma 74`606 tonnas Latvijas pārtikas kviešu nosūtīšanai uz Tuvajiem Austrumiem. Ventspils ostai rekordlielo kviešu kuģa partiju nosūtīja kooperatīvā sabiedrība "Latraps" - Latvijā lielākais graudu kravu eksportētājs. Krava tika ievesta ar dzelzceļa vagoniem un kravas automašīnām. Salīdzinājumam, pārkrautais apjoms ir līdzvērtīgs 1100 piekrautiem dzelzceļa vagoniem jeb 20 piekrautiem vilcienu sastāviem. Kuģa partijas pārkraušanu veica gan no noliktavām, gan arī tieši no ienākošajiem vagoniem. Kompānijas vadība piebilst, ka šādā veidā graudu eksportētāji optimāli izmanto priekšrocības, ko sniedz šajā apkaimē vienīgais dziļūdens terminālis, kas bez nepieciešamības pārvietot kuģi un papildus izdevumiem vienā piestātnē spēj nosūtīt kuģu partijas ar minimālām izmaksām. Šādus izdevīgus nosacījumus kaimiņostas nespēj piedāvāt. Ņemot vērā dziļūdens piestātnes priekšrocības, Ventspils graudu terminālis ļauj klientiem pārkraut lielas kuģu partijas - vairāk nekā 70 tūkst. tonnu apmērā - uz tālāko tirgu Ziemeļāfrikā un Tuvajos Austrumos, turklāt līdz minimumam samazinot transporta izdevumus. Iepriekšējais rekords tika uzstādīts 2013. gadā, kad kuģa partija 71500 tonnu apmērā tika pārkrauta nosūtīšanai uz Irānu. Ņemot vērā pieaugošo Latvijas un ārvalstu partneru pieprasījumu pēc lielu kuģu partiju pārkraušanas, terminālis plāno īstenot vērienīgu investīciju projektu ar vērtību vairāk nekā 10 miljoni EUR, kura ietvaros ir plānots palielināt noliktavu uzglabāšanas jaudu līdz 130 tūkstošiem tonnu, uzlabot pārkraušanas tehnoloģiju un putekļu slāpēšanas sistēmu. Izziņai: Akciju sabiedrība "Ventspils Grain Terminal" Ventspils brīvostā darbojas kopš 2005.gada un ir kompānija ar 100% Kazahstānas kapitālu. Kompānija ir moderna specializēta dziļūdens kompleksa graudu kravu pārkraušanai operators. Komplekss ir paredzēts graudu uzkrāšanai un eksportam ar kuģu partijām vairāk nekā 75000 tonnu apmērā. Termināļa caurlaides spēja ir 1,5 miljoni tonnas graudu kravu gadā. Terminālis ir sertificēts saskaņā ar ISO 9001 un 14001 standartiem. Termināls sastāv no šādiem tehnoloģiskiem objektiem: Dziļūdens piestātnes kuģu apstrādei ar iegrimi līdz 14,1 metriem un kravnesību līdz 75000 tonnām; Kuģu iekraušanas mašīna ar veiktspēju 1000 t/stundā; 11 silosa tipa krājtvertnes ar 6500 tonnu ietilpību; Graudu vagonu un transportlīdzekļu izkraušanas mezgls; Iekārtas mehāniskai un magnētiskai graudu attīrīšanai; Dzelzceļa svari; Vagonu padošanas/ novākšanas sliežu parks; GAFTA prasībām akreditēta moderna laboratorija. Informāciju sagatavoja Vladislavs Šafranskis, AS "Ventspils Grain Terminal" valdes priekšsēdētājs. |