Ziņas no biznesa

Latvijā un Baltijā mīlētākais zīmols joprojām - "Google"

AgroPols
19.09.2014

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols "Google", 18. septembrī tika paziņots aģentūras "DDB Latvija" sadarbībā ar pētījumu kompāniju "GfK Custom Research Baltic", "PHD Latvija" un žurnālu "Kapitāls" veidotā "Mīlētāko zīmolu topa" apbalvošanas ceremonijā.

Zīmols "Google" Latvijas mīlētāko zīmolu "Top10" pirmajā vietā ir ierindojies jau piekto gadu.

Otrs mīlētākais zīmols Latvijā ir "Inbox.lv", bet trešais - "Rimi". "Top10" ceturto vietu ieņem "Laima", piekto - "Draugiem", sestajā vietā ir "Maxima", septītajā - "Skype", astotajā vietā ierindojas "Swedbank", devītajā vietā ir "Depo", bet "Top10" noslēdz "Nokia".

Pēdējo desmit gadu laikā leģendārais zīmols Laima, kas nākamgad atzīmēs savu 145 gadu pastāvēšanas jubileju, vairākkārt ierindots starp Mīlētāko zīmolu topa līderiem. Šogad zīmols Laima ieņem godpilno 4.vietu Mīlētāko zīmolu topā, pakāpjoties par piecām vietām, salīdzinot ar iepriekšējā gada rezultātiem, pastāstīja Maija Dulle - Sūniņa, sabiedrisko attiecību konsultante. Saldumu un uzkodu kategorijā zīmols Laima nemainīgi ieņem godpilno 1.vietu jau vairākus gadus pēc kārtas.

Rolands Gulbis, AS “Laima” valdes priekšsēdētājs ir gandarīts par sabiedrības novērtējumu: "Tā ir zīme, ka esam uz pareizā ceļa. Pēdējos gados zīmols Laima nemainīgi ir bijis starp mīlētāko zīmolu topa līderiem. Viennozīmīgi līdera gods uzliek arī zināmus pienākumus un atbildību - apzinoties to, mēs cenšamies būt patiesi, darīt lietas no sirds un ar Mīlestību. Mēs esam mērķtiecīgi investējuši jauna zīmola koncepta izveidē, uzņēmuma attīstībā un produktu kvalitātes paaugstināšanā. Ir svarīgi neapstāties un virzīties tālāk! Domāju, ka tieši šāda rīcība ir mūsu nemainīgi augstās reputācijas Mīlestības uz zīmolu pamatā. To novērtē arī mūsu pircēji, izvēloties tieši Laimas, Staburadzes un Selgas produktus.”

Nesen zīmols Laima mainīja vizuālo identitāti un zīmola konceptu, R.Gulbis atzīst, ka sabiedrība šīs izmaiņas ir uztvērusi pozitīvi, par to liecina arī tas, ka “Laima” nemainīgi savā kategorijā ieņem pirmo vietu.

“Mūsu pircēji atzinīgi novērtējuši vizuālās pārmaiņas, kas uzņēmumu un Laima zīmolu padara daudz gaišāku, atvērtāku, inovatīvāku un radošāku. Protams, mūsu vērtības ir saglabājušās nemainīgas un līdzās augstai produktu kvalitātei ir attiecības ar klientiem un piegādātājiem, pircēju apkalpošanas kultūra “Laimas” veikalos, patīkama darba vide kompānijā strādājošiem, un vēl daudzi citi faktori. Mēs izvēlamies turēties pie savām vērtībām, saglabājot klasiskās vērtības, ieviešot inovācijas un nodrošinot patērētāju vēlmēm atbilstošu, augstas kvalitātes produktu piedāvājumu,” skaidro R.Gulbis.

Vadošais Latvijas saldumu ražotājs “Laima” ir leģendārs nacionāla mēroga vietējais uzņēmums ar 144 gadu senu vēsturi, kas spējis pastāvēt, mainoties dažādām valsts varām un režīmiem, kā arī pārdzīvot 2 pasaules karus un joprojām nest Latvijas vārdu pasaulē.

Par 2014. gada unikālāko zīmolu atzīts uzņēmums "Lāči", kvalitatīvākā zīmola statusu nemainīgi saglabā "Nike", savukārt kā izdevīgākais zīmols ir noteikts "Supernetto".

Žurnāla "Kapitāls" īpašā balva - "Straujāk augošākais zīmols" - tika piešķirta Latvijas Radio 1, pētījumu aģentūras "GfK" speciālbalvu - "Zīmols ar potenciālu" - ieguva "Hercogs", bet "PHD Latvija" drosmīgākā zīmola statuss tika piešķirts "Airdog".

Tikmēr Baltijas "Mīlētāko zīmolu topa" pirmo vietu, tāpat kā iepriekš, ieņem "Google", otrajā vietā ir "Facebook", bet trešajā - "Gmail". Ceturto topa vietu ieņem "Swedbank", piekto - "Skype", sesto - "Maxima". Septītajā vietā mīlētāko zīmolu "Top10" ierindojas "YouTube", astotajā - "Nokia", devītajā vietā ir "TV3", bet desmitnieku noslēdz "Raffaello".

Kā norāda "DDB" stratēģiskais direktors Edgars Pētersons, šajā gadā spilgti iezīmējas tas, ka cilvēki vairāk izvēlas krāt pieredzi, nevis preces. Tādējādi zīmoliem esot jāspēj ieinteresēt savus klientus ar uzrunājošiem stāstiem, nevis pašslavinājumiem. Uz to norādot arī fakts, ka gandrīz visiem zīmoliem ir samazinājies lojālo klientu skaits. Tikai 19 no 355 Latvijas mīlētāko zīmolu topā iekļautajiem zīmoliem esot izdevies audzēt lojālo klientu skaitu.

Lai noskaidrotu mīlētākos zīmolus, šogad aplūkoti 575 zīmoli 46 kategorijās. Lai noteiktu labāko zīmolu, ar interneta starpniecību aptaujāti vairāk nekā 3000 Baltijas valstu iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptauja notikusi šī gada jūnijā un augustā.

Mīlētāko zīmolu tops tiek veidots kopš 2004.gada un kalpo kā atskaites punkts patērētāju attieksmes, dzīvesstila un ieradumu atspoguļošanā.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana