Ziņas no biznesa

"Elvi": Arvien vairāk iepērkas uzticamā piemājas veikalā

Kazimiera Puzo, SIA "ELVI Latvija"
13.01.2015

Mazumtirgotāja ELVI pērnā gada rudenī veiktās aptaujas rezultāti liecina - lai iegādātos ikdienai nepieciešamās preces, arvien biežāk Latvijas iedzīvotāji izvēlas par labu vienam uzticamam veikalam, kas atrodas tuvu mājām vai darbavietai. "Iepērkoties, t.s., piemājas veikalos, cilvēkiem ir būtiska arī salīdzinoši neliela pircēju plūsma un piedāvājuma kompaktums," informē Laila Vārtukapteine, SIA "ELVI Latvija" komercdirektore.

Aptaujas dati liecina - kopumā samazinās arī mēnesī apmeklēto veikalu skaits. Pērn Latvijas iedzīvotājs mēnesī iepirkās vidēji 3,03 veikalos, 2013.gadā šis rādītājs bija 3,15, savukārt 2012.gadā - 3,23.

"Iepirkšanās tendences nenoliedzami ietekmē arī respondenta ienākumu līmenis. Tā, piemēram, jo lielāki ir respondenta ienākumi (501 eiro un vairāk uz respondentu), jo mazāk viņš izvēlas staigāt pa veikaliem, meklējot pēc cenas izdevīgākas preces, bet biežāk atzīst - tomēr katrā veikalā ir kādas unikālas, labākas preces," skaidro L.Vārtukapteine.

Aptaujas dalībnieku atbildēs iezīmējās arī būtiskas iezīmes par ELVI. 2014.gadā ir pieaugusi ELVI zīmola atpazīstamība (no 78% līdz 85%), saglabājot stabilu pozīciju kā ceturtais atpazīstamākais pārtikas veikals Latvijā. "Protams, ELVI atpazīstama un veikalu apmeklējums Latvijas reģionos nedaudz atšķiras, tomēr, vērtējot iepirkšanās paradumus mēneša griezumā, veikalus ELVI apmeklē katrs piektais Latvijas iedzīvotājs," papildina L.Vārtukapteine.

Respondentu skatījumā veikalu ELVI galvenās vērtības ir pašmāju produkcijas pieejamība, sakoptas telpas, patīkama atmosfēra un laba apkalpošana. "Ir liels gandarījums par respondentu novērtējumu, jo viena no galvenajām mazumtirgotāja ELVI pamatnostādnēm ir piedāvāt mūsu pircējiem pašmāju un konkrētiem reģioniem tradicionālu produkciju. Tā, piemēram, maizes un konditorejas izstrādājumu klāstā veikalos ELVI 97% ir pašmāju produkcija, piena un piena produktu klāstā - 95%, gaļas un gaļas produkcijas klāstā - 90%, savukārt bakalejas - 70%," atzīst L.Vārtukapteine, papildinot - tikpat būtiski mazumtirgotājam ir nodrošināt pircējiem ELVI ērtu un patīkamu iepirkšanos.

Pēc mazumtirgotāja ELVI pasūtījuma aptauju veikusi tirgus izpētes aģentūra "Research CUBE". Tās ietvaros aptaujāti 1056 Latvijas iedzīvotāju.

Mazumtirgotājs ELVI ir franšīze, kas vieno 51 Latvijas mazumtirgotāju - franšīzes ņēmēju -, kam kopumā pieder 106 veikali ELVI visā Latvijā.

Latvijas nacionālā mazumtirgotāja ELVI prioritāte ir vietējais cilvēks, viņa ikdienas vajadzības, dzīves kvalitāte un vieta, kurā viņš dzīvo. Mūsu uzdevums ir nodrošināt pircējus ar svaigu piedāvājumu un būt par draudzīgu, viņiem saprotamā valodā runājošu dzīves sastāvdaļu. SIA "ELVI Latvija" ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikā un ikdienas darbā.

SIA "ELVI Latvija"

x

Paroles atgadināšana