Ziņas no biznesa

Ieguldot 3 miljonus, "Latfood" sāk jauna veida produkta ražošanu un 90% no saražotā eksportē

Dana Erciņa - Užāne, Orkla Confectionery & Snacks Latvija
04.09.2015

Ieguldot 3 miljonus eiro Eiropā modernākajās kartupeļu čipsu ražošanas iekārtās un uzsākot jauna veida - "katliņčipsu" (kettle chips) - ražošanu Baltijas valstīs, "Orkla" grupā ietilpstošais uzņēmums "Latfood" ir spējis 7 mēnešu laikā sasniegt 80% ražošanas jaudu noslodzi un vairāk kā 90% no saražotā eksportēt. Lielākoties eksporta apjomu veido "katliņčipsu" produkti citiem Orkla uzņēmumiem Dānijā, Zviedrijā un Somijā. "Latfood" galvenais investīciju mērķis ir attīstīt šo produktu segmentu Baltijā un, atbilstoši tirgus līdera pozīcijām, būt galvenajam spēlētājam arī "katliņčipsu" segmentā.

""Katliņčipsi" ir Lielbritānijā un Skandināvijā plaši pazīstams produkts. Esam pirmie, kas ir uzsākuši ražot šāda veida produktu Baltijas valstīs un darām to, izmantojot modernākās ražošanas tehnoloģijas Eiropā. Šo čipsu ražošanas process ir atšķirīgs no tradicionālā - "katliņčipsi" tiek gatavoti tos cepot katlos atsevišķās porcijās saulespuķu eļļā, nevis pēc plūsmas principa kā parasti. Tādēļ arī nosaukums tiem ir "katliņčipsi", jo pagatavošanas veids ir līdzīgs kā mājās ar rokām gatavotiem kartupeļu čipsiem," stāsta Dana Erciņa - Užāne, "NP Foods" Komunikācijas direktore.

Šobrīd Latvijas tirgum uz šīs līnijas tiek ražoti "Meistardarbs" čipsi ar trim garšām - ar jūras sāli, ar sidra etiķi un jūras sāli un skābā krējuma un sīpolu garšu. Pateicoties unikālajai pagatavošanas metodei, tiek iegūta "katliņčipsiem" raksturīgā cietā, kraukšķīgā struktūra un zeltainā krāsa. "Meistardarbs" čipsu ražošanā tiek izmantotas izmeklētas garšvielas un tās tiek lietotas tādā daudzumā, lai izceltu kartupeļu garšu. "Meistardarbs" "katliņčipsi" nesatur konservantus, garšas pastiprinātājus vai krāsvielas. Tuvākajā nākotnē ir plānots attīstīt "Meistardarbs" čipsu līniju un ieviest produktu līnijā jaunas garšas.

Turpinot attīstīt "katliņčipsu" ražošanu atbilstoši izstrādātajai stratēģijai, "Latfood" plāno 2-3 gadu laikā dubultot kartupeļu iepirkšanas un ražošanas apjomu. Šobrīd kartupeļu iepirkums pārsniedz 15 000 tonnas gadā un tuvāko gadu laikā tas sasniegs 30 000 tonnas. Šāda izaugsme ir plānota rokrokā ar gadu desmitiem pazīstamiem Latvijas kartupeļu ražotājiem, kas spēj nodrošināt labu kartupeļu kvalitāti un zināmas šķirnes.

Par "Latfood":

"Latfood" ir Latvijas vadošais kartupeļu pārstrādes uzņēmums, kura pamadarbība ir kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražošana un realizācija. Latvijā mūsu produkcija ir atpazīstama ar vietējo zīmolu - Ādažu Īstie Čipsi, kamēr produkcija ar preču zīmi The original Taffel snacks tiek eksportēta uz ārvalstu tirgiem. "Latfood" regulāri investē līdzekļus rūpnīcas modernizācijā, radot jaunas attīstības iespējas, kā arī piedāvājumus mūsu patērētājiem. 2005.gadā uzņēmumu iegādājas Baltijas valstīs un Skandināvijā vadošais plaša patēriņa zīmola preču uzņēmums "Orkla". Pēc tam, kad 2014.gadā "Orkla" iegādājās "NP Foods" grupas uzņēmumus, "Latfood" tika pievienots "NP Foods" grupai, kurā "Latfood" kopā ar "Laima" un "Staburadze" veido vadošo saldumu un uzkodu ražotāju Latvijā.

Par "Orkla":

"Orkla" ir tirgus līderis plaša patēriņa produktu, kā arī mazumtirdzniecības, pārtikas, maiznīcu un konditoreju konceptuālo risinājumu piegādē Ziemeļvalstīs un Baltijas reģionā. "Orkla" grupai ir arī stipras tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās Indijā, Čehijā un Austrijā. Uzņēmums ir galvenais piegādātājs Eiropas maizes tirgus segmentā. "Orkla" ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēts uzņēmums; tas bāzējas Oslo, Norvēģijā. "Orkla" apgrozījums 2014.gadā bija 30 miljardi NOK (3,41 miljardi EUR), grupā strādā 13 000 darbinieku.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija

x

Paroles atgadināšana