Zināšanas saimniekošanai

Veikalu ķēde "top!" nākamnedēļ sāks apmācības lauksaimniekiem par produkcijas realizēšanu veikalos

Ainārs Sauka, Nac.ag. LETA
05.11.2014

Latvijas veikalu tīkls "top!" sadarbībā ar Zemkopības ministriju (ZM) un Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centru rīkos speciālas apmācības lauksaimniekiem, kā realizēt savu produkciju veikalos, aģentūru LETA informēja "top!" pārstāve Ilona Bukša.

Kopumā plānotas četras apmācības dažādos reģionos. Apmācības zemniekiem tiek organizētas ar mērķi veicināt labāku un efektīvāku vietējo ražotāju un veikalu tīklu sadarbību.

Pirmās apmācības notiks 11.novembrī plkst.10 Ozolnieku tautas namā.

Pasākumu vadīs veikalu tīkla "top!" vadība un par sadarbību ar zemniekiem un vietējiem ražotājiem atbildīgie vadītāji iepirkuma, loģistikas un mārketinga jomā. Dalībniekiem būs iespēja uzzināt, kā tieši pareizāk sagatavot piedāvājumu veikaliem un pēc tam arī produkciju tirgošanai veikalos, kā arī to, kādas ir būtiskākās lietas, kas jāņem vērā, sadarbojoties ar veikaliem.

Apmācību laikā stāstīs arī par loģistiku un mārketinga iespējām, kā kopā popularizēt vietējo produkciju. Tāpat visiem interesentiem būs iespēja arī uzzināt, kā šobrīd notiek reālā sadarbība ar zemniekiem Zemgales reģionā.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs (ZZS) norāda, ka, organizējot šādas apmācības kopā ar vietējo veikalu tīklu, kuram ir vairāk nekā 200 veikali visā Latvijā, būs iespēja uzrunāt vietējos ražotājus, kas turpmāk varēs savu produkciju piedāvāt veikaliem.

"Uzskatu, ka šādas apmācības vienlaicīgi pildīs divas nozīmīgas funkcijas: izglītos lauksaimniekus un veicinās to sadarbību ar veikaliem, nodrošinot lielāku vietējās produkcijas noietu tirgū," uzsver Dūklavs.

Ķēdes "top!" līdzīpašnieks Edvīns Bergmanis atzīmē, ka "top!" veikalos 60% ir obligātais preču klāsts, ko visi tīkla dalībnieki veido kopā, bet pārējos 40% katrs tīklā iesaistītais uzņēmums var veidot pēc saviem ieskatiem, ņemot vērā pircēju vēlmes un pieprasījumu. Šos 40% veikali aizpilda ar reģionālo ražotāju precēm, tādā veidā veikalos nodrošinot īpašu lokālo preču un produktu klāstu, kas nav pieejams lielajos tīklos.

"Mums ir svarīgi, ka ar šo sadarbību spējam gan apmierināt klientu prasības pēc vietējās produkcijas, gan atbalstīt mazos un vidējos ražotājus. Ceru, ka ar šo apmācību rīkošanu spēsim gan atrast jaunus sadarbības partnerus starp ražotājiem, gan palīdzēt pašreizējiem ar savu produkciju vēl veiksmīgāk nokļūt veikalu plauktos," uzsver Bergmanis.

Patlaban veikalu tīkla "top!" partneri sadarbojas ar vairāk nekā 150 reģionālajiem ražotājiem - gan sabiedrībām ar ierobežotu atbildību, gan individuālajiem komersantiem, gan zemnieku saimniecībām, gan pavisam maziem ražotājiem, kas preci var nodrošināt tikai sezonas laikā.

Vidēji mazo un reģionālo ražotāju preci veikalu tīkls "top!" mēnesī iepērk par pusmiljonu eiro. Rudens sezonas laikā tas var sasniegt vienu miljonu eiro mēnesī. Kopumā divas trešdaļas no kopējā "top!" veikalu tīkla apgrozījuma ir tieši Latvijā ražotās preces - piena un gaļas produkti, maize un maizes izstrādājumi. Vairāk nekā 90% no apgrozījuma ir Latvijā ražotā prece.

Ar preču zīmi "top!" Latvijā patlaban darbojas 203 pārtikas veikali, no tiem 106 "top!" un 97 "mini top!" veikali, kuri pieder 17 vietējiem uzņēmumiem: SIA "Firma Madara 89", AS "LPB", AS "Diāna", SIA "Lars Limited", SIA "Gabriēla", SIA "Dekšņi", SIA "Mārksmens", SIA "Madara 93", SIA "AA&Co", SIA "Krista - A", AS "Roga - Agro", SIA "ESSA", SIA "G.A.L.", SIA "Lekon", SIA "Ogres prestižs", SIA "Pārtikas veikalu grupa" un SIA "Oregano".

Veikalu tīkla "top!" kopējais apgrozījums pērn bija 185 miljoni eiro. Plānots, ka šogad tīkla kopējais apgrozījums pieaugs ne mazāk kā par 15%.

Nac.ag. LETA

x

Paroles atgadināšana