Citas ziņas sadaļā
Dabasgāzes patēriņa zīmīgākās pārmaiņas Latvijas Energobilancē 2022
Enerģijas patēriņa struktūras pārmaiņas Latvijas Energobilancē 2022
Enerģētikas nozare Latvijas Energobilancē 2022
Nu kāpēc mums ar Elektrum atkal tā?
Inčukalna krātuvē gāzes apjomi ir lielākie pēdējo 6 gadu laikā
Latvijas energobilance 2022
Ekonomikas jomā galvenās darāmās lietas. 2022.decembris
Gads ar samazināto PVN likmi augļiem un dārzeņiem: pirmie rezultāti
Celt minimālo algu vai ar nodokļiem neapliekamo ienākumu?
Iecerēts precizēt un papildināt bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtību
Ekonomika un finansesLLKA izsaka neizpratni par to, ka lauksaimniekiem un lauksaimniecības kooperatīviem, iespējams, būs jāmaksā autoceļu lietošanas nodevaLinda Bille, Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija (LLKA)
19.11.2009 Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija (LLKA) izsaka neizpratni par Satiksmes ministrijas izstrādāto likumprojektu, kas paredz veikt grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā un noteikt, ka autoceļu lietošanas nodeva par likumā noteikto valsts galveno autoceļu posmu lietošanu būs jāmaksā arī lauksaimniekiem un lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām. Pašreizējā likuma redakcija paredz, ka autoceļu lietošanas nodeva nav jāmaksā par transportlīdzekļiem, ar kuriem zemnieku vai zvejnieku saimniecības vai komersants (komercsabiedrība) veic pašpārvadājumus un kuriem ir pašvaldības izziņa par attiecīgajā kalendāra gadā īpašumā, pastāvīgā lietošanā vai nomā esošo zemes platību, kas tiek izmantota lauksaimniecības produkcijas ražošanai, kā arī lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām. Saskaņā ar Satiksmes ministrijas sniegto informāciju Eiropas Komisija uzskata, ka šādu atvieglojumu piemērošana ir pretrunā ar Eiropas Savienības (ES) likumdošanu. LLKA tam nepiekrīt, jo ES attiecīgā likumdošana paredz, ka dalībvalstis var piemērot pazeminātas nodokļu likmes vai atbrīvojumus transportlīdzekļiem, kuru kustībai pa to reģistrācijas dalībvalsts publiskās lietošanas autoceļiem ir gadījuma raksturs un kurus izmanto fiziskās vai juridiskās personas, kuru galvenā nodarbošanās nav kravu pārvadāšana. Jāuzsver, ka likumā noteiktos autoceļus lauksaimnieki un kooperatīvi pārsvarā izmanto tikai nelieliem pārbraucieniem, kā arī - ne fiziskām un juridiskām personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecību vai zivsaimniecību, ne arī lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvām sabiedrībām galvenā nodarbošanās nav kravu pārvadāšana, tādēļ LLKA kategoriski iebilst pret šādu grozījumu veikšanu un ir nosūtījusi savu viedokli likumprojekta sagatavotājiem - Satiksmes ministrijai un VAS "Latvijas Valsts ceļi". "Cerams, ka šoreiz attiecīgās amatpersonas ieklausīsies mūsu aicinājumā un, ja nepieciešams, spēs pierādīt Eiropas Komisijai šādu izņēmumu nepieciešamību, nevis piekrītoši mās ar galvu visam, ko Eiropa prasa," teic LLKA valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons. "Pretējā gadījumā arī mēs prasīsim kompensāciju no valsts par to, ka mums jāizmanto sabojātie lauku ceļi, kas lauž tehniku. Un jāuzsver, ka pamatā lauksaimniekiem nākas braukt tieši pa šiem ceļiem, nevis valsts galvenajiem autoceļiem." |