Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosSākta informatīva kampaņa par īsta kvasa atšķirību skaidrošanuAgita Baltbārde, AS "Cēsu alus"
30.03.2010 Dabīgi raudzētā jeb īstā kvasa pārstāvji Latvijas dzērienu tirgū - SIA "Ilgezeem" ("Iļģuciema kvass") un AS "Cēsu alus" ("Ulmaņlaiku kvass") - uzsāk informatīvu mediju kampaņu patērētāju izglītošanas nolūkos. Drukātajos un elektroniskajos medijos ir uzsākta kampaņa ar mērķi informēt patērētājus, kā atšķirt īstu, dabīgi raudzētu kvasu no dzēriena ar kvasa garšu. Televīzijas kampaņā uzskatāmi parādīti konkrēti produktu zīmoli, kas Latvijas tirgū nosacīti sadalīti divās grupās. SIA "Ilgezeem" un AS "Cēsu alus" 2009. gada nogalē iniciēja likumdošanas sakārtošanu, kas ļautu pircējiem skaidri atšķirt raudzētu kvasu no kvasa dzērieniem, kas būtiski atšķiras pēc sastāva un ražošanas procesa. Likumdošanā patlaban tiek izstrādātas prasības, kas definētu kvasu kā atsevišķu bezalkoholisku dzērienu grupu un regulētu nosaukuma "kvass" lietošanu dzērienu marķējumā. Tādējādi minēto ražotāju mērķis ir panākt godīgu attieksmi pret patērētājiem, nemaldinot tos un nodrošinot godīgu konkurenci produktu ražotāju un izplatītāju starpā. Kā jau minējis SIA "Ilgezeem" valdes loceklis Roberts Volfs: "Pircējiem pēc iespējas jāatvieglo produktu izvēles izdarīšana un klasifikācija, līdzīgi kā jau šobrīd ir ieviesti definējumi "krējums" un "krējuma izstrādājums", "sviests" un "tauku maisījums". Ja pircējs ir saņēmis precīzu informāciju par produktu, tad pilnvērtīgi var pieņemt lēmumu par atbilstošas cenu kategorijas un klasifikācijas produkta izvēli." Informatīvā kampaņa medijos ir nākamais solis patērētāju informēšanā un izglītošanā - šobrīd produktu klāsts ir plašs un pircējam izvēle jāizdara pētot detalizētu informāciju uz produkta, kas arī ne vienmēr sniedz pilnīgu ainu. Tāpēc ar kampaņas palīdzību patērētājiem tiks sniegta atklāta informācija par Latvijas kvasa tirgū esošo produktu klasifikāciju. AS "Cēsu alus" pārdošanas un mārketinga direktors Gustavs Zatlers: "Lietas ir jāsauc īstajos vārdos; pircējiem ir jāzina fakti par produkciju, ko tie iegādājas, lai varētu izdarīt savām vajadzībām adekvātu un objektīvu izvēli." AS "Cēsu alus" |