Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosRīsiem cenas samazinājušās par 24%Andra Ūdre, AgroPols
06.04.2010 Ņemot vērā vēl joprojām straujo iedzīvotāju pirktspējas kritumu, tam ir spiesti pielāgoties arī ražotāji un tirgotāji, radot aizvien jaunus risinājumus cenu samazinājumam galvenajiem pārtikas produktiem. Savukārt produktiem, kas nav uzskatāmi par pirmās nepieciešamības precēm, cenas palielinās, toties to pārdošanas apjomi krītas, uzskata LTVC vadītāja Inguna Gulbe. Šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni, pārtikas produktu cenas Rīgas veikalos turpināja samazināties, liecina Latvijas Valsts Agrārās ekonomikas institūta Lauksaimniecības Tirgus veicināšanas centra dati. Visvairāk tās ir samazinājušās rīsiem - par 24%, broileriem - par 22%, pilnpienam- par 2% un kefīram - par 21%, bet sāls ir kļuvusi par 18% lētāka. Savukārt daļai produktu cenas šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn, ir palielinājušās. Visbūtiskākais cenu pieaugums bijis Kellogg`s pārslām - par 21%, pusžāvētai desai servelādei - par 18%, Snikers batoniņam - par 19%, kafijas pupiņām - par 18%, atsevišķām rapšu eļļām - par 18% un dažiem jogurtiem - par 10%. Ņemot vērā vēl joprojām straujo iedzīvotāju pirktspējas kritumu, tam ir spiesti pielāgoties arī ražotāji un tirgotāji, radot aizvien jaunus risinājumus cenu samazinājumam galvenajiem pārtikas produktiem. Savukārt produktiem, kas nav uzskatāmi par pirmās nepieciešamības precēm, cenas palielinās, toties to pārdošanas apjomi krītas, uzskata LTVC vadītāja Inguna Gulbe. |