Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosJaunā mārrutku līnija ļaus "Spilvai" palielināt ražīgumu mārrutku pārstrādē par 50%Aina Odziņa, AgroPols
07.04.2010 Ēdienu un ēdiena piedevu ražotājuzņēmumā "Spilva", kas ir viens no vadošajiem augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmumiem Baltijā, 7. aprīlī darbu uzsāk jaunā mārrutku līnija. Kā informē uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultants Andris Zeļenkovs, modernā mārrutku pārstrādes līnija ļaus paaugstināt "Spilvas" mārrutku produkcijas kvalitatīvās īpašības, kā arī ieviest tirgū papildinājumus "Spilvas" ražoto mārrutku sortimentā. Uzņēmums mārrutku pārstrādes iekārtu iegādē un uzstādīšanā ieguldījis 75 000 latu. "Mārrutku smalcināšanas process jaunajā līnijā tiek veikts vakuumā, kas dod iespēju iegūt stabilu un deairētu - no gaisa atbrīvotu - produktu. Gaisa atdalīšana no produkta iespaido produkta garšu - nemainīgu mārrutku asumu visa derīguma termiņa laikā, ārējo izskatu - nemainīgu produkta krāsu visa derīguma termiņa laikā, kā arī ļauj pagarināt pašu produktu derīguma termiņu," jaunās mārrutku pārstrādes līnijas priekšrocības skaidro "Spilvas" kvalitātes un ražošanas direktore Egita Bērziņa. Turklāt jaunās mārrutku līnijas nodošana ekspluatācijā ļauj "Spilvai" palielināt ražīgumu mārrutku pārstrādē par 50%. Būtisks uzlabojums līdz ar jauno līniju ir personāla darba apstākļos, jo tagad mārrutku smalcināšana norisinās slēgtā tvertnē, pasargājot darbiniekus no mārrutkiem raksturīgā asā aromāta. "Mārrutki vienmēr ir bijuši patērētāju iecienīts produkts, tādēļ arī esam nolēmuši paplašināt to sortimentu un iepriecināt mūsu pircējus ar jaunām, vēl nebijušām garšām. Līdz ar jaunās iekārtas darba uzsākšanu esam plānojuši arī paplašināt mārrutku eksportu uz kaimiņvalstīm - Igauniju, Lietuvu un Krieviju," stāsta E. Bērziņa. "Spilvas" apgrozījums 2009. gadā bija 11 397 361 latu; šā gada laikā "Spilvā" saražoti 19,5 miljoni produkcijas vienību jeb 9200 t ēdiena un ēdiena piedevu. "Kopējie uzņēmuma 2009. gada rezultāti vērtējami kā apmierinoši. SIA "Spilva" pārdošanas apjomu samazinājuma īpatsvars ir līdzīgs ar Latvijas IKP samazinājuma īpatsvaru - aptuveni 18% robežās. Latvijas mazumtirdzniecības apgrozījums 2009. gada laikā samazinājās apmēram 25 - 30% robežās. Veiksmīga bijusi sulu kategorijas ieviešana Latvijas tirgū, kā arī iegādātā "Latplanta" brenda produkcijas - tējas, garšvielas - ražošanas un tirdzniecības uzsākšana," komentē "Spilvas" valdes locekle Lolita Bemhena. |