Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosGraudaugu pārslu ražotājs "Milzu!" lēš, ka savā produktu segmentā Latvijā ieņem desmito daļu tirgusAirisa Ādamsone, Nac.ag. LETA
26.08.2015 Latvijas graudaugu pārslu ražotājs SIA "Milzu!" savā produktu segmentā Latvijā ieņem desmito daļu tirgus, lēš uzņēmuma līdzīpašnieks un vadītājs Enno Ence. "Milzu!" ražotne Kuldīgas novadā tika izveidota pirms gada, bet tagad produkcija iekļuvusi Latvijas lielākajos tirdzniecības tīklos, aizņemot 10% no tirgus. Jūlijā uzņēmuma sāka eksportu, un pirmā eksporta valsts ir Igaunija. "Milzu!" ir ģimenes uzņēmums, kurā ir nodarbināti astoņi darbinieki un vajadzības gadījumā tiek izmantoti ārpakalpojumi. Ence stāstīja, ka ar ideju par pašmāju graudaugu pārslu ražotāju dzīvojis piecus gadus. Vairāki gadi bija nepieciešami, lai projektu iedzīvinātu - atrastu vietu ražotnei, izvietotu tehnoloģijas, izstrādātu receptes, izveidotu iepakojumu. Receptes tapušas sadarbībā ar zinātniekiem un bērnu uztura speciālistiem, savukārt iepakojuma izstrādē iesaistīti arī bērni ar savām idejām un vērtējumu. Sava ģimenes uzņēmuma produkcijas konkurētspēju iepretim lielo ražotāju "Nestle" un "Kelloggs" produkcijai Ence redz vairākos faktoros. "Milzu!" ir neliels uzņēmums un var operatīvi reaģēt uz tirgus vajadzībām, mainīt recepti. Taču īpaši būtiski ir tas, ka "Milzu!" pārslu ražošanā ir izmantotas jaunākās tendences radīt pēc iespējas dabīgāku produktu, kas ir "tuvāk zemei" un kas neizmanto mākslīgās piedevas. Pārslu ražošanā tiek izmantotas pašmāju izejvielas, Latvijā augušie graudaugi, kas ir šķiedrvielām bagātāki. "Milzu!" savu pārslu ražošanā izmanto Latvijā augušos rudzus, augus, kviešus, bet neizmanto kukurūzas un rīsus, kas Latvijā neaug. Latvijā tiek iegādāts arī pārslu iepakojums - kartons un maisiņi, un vienīgās no ārvalstīm iegādātās izejvielas ir cukurs un kakao. Pārslās ir zems cukura īpatsvars. Uzņēmuma izveidošanai tika piesaistīts Lauku atbalsta dienesta finansējums. Vietu ražotnei palīdzēja atrast pašvaldība. Ražotnē tika investēti ģimenes līdzekļi, ieguldīts bankas "Citadele" finansējums. Investīcijas uzņēmumā plānotas arī turpmāk. "Ja sāc neinvestēt, tad sākas lejupejas ceļš no kalna," sacīja uzņēmējs. Kā iespējamo nākotnes investīciju avotu viņš minēja Eiropas Savienības fondu atbalstu. "Tas būtu jocīgi, ja to neizmantotu," piebilda Ence. "Milzu!" klāstā ir septiņi dažādi pārslu veidi - trīs rudzu pārslu veidi (ar medu, ar smiltsērkšķi, ar dzērvenēm) un četri pārslu veidi bērniem - "Milzu! Prāts", "Milzu! Spēks", "Milzu! Prieks" un "Milzu! Veiklums". Ence solīja, ka gardēžus drīzumā pārsteigs jauns "Milzu!" produkts, ko slavējuši visi tā līdzšinējie testētāji. Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Milzu!" pērn apgrozīja 248 043 eiro, kas ir par 12% mazāk nekā 2013.gadā, kad apgrozījums bija 282 468 eiro. Pērn pieauga uzņēmuma zaudējumi - no 22 272 eiro 2013.gadā līdz 60 220 eiro pērn. Uzņēmums "Milzu!" dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 28 457 eiro. "Milzu!" vienīgais īpašnieks ir Ence. |