Citas ziņas sadaļā
Augkopības izcelsmes cūkkopībā izmantoto barības līdzekļu tirgus
Kūdras resursu lielvalsts - Latvija
Piena iepirkuma cena turpina lejupslīdi
Gulbe: Lauksaimniecības produktu cenas veikalos dažādās valstīs ietekmē PVN atšķirības
Aptauja: 98% bērnu garšo sulas
Šokolādes tests 2016: Deviņas no desmit lielveikalu privāto preču zīmju šokolādēm neilgtspējīgi ražotas
Zemas cenas: pircējiem labi, zemniekiem smagi. Saruna ar Ingūnu Gulbi
Eksperti: Par spīti problēmām, piensaimniecībai joprojām ir augsts attīstības potenciāls
Piensaimniecības virs ūdens notur tikai subsīdijas
KP: svaigpiena iepirkuma cena atkarīga no tirgus apstākļu kopuma
Apskati, analīzes, vērtējumiLielbritānijā bioloģisko produktu apgrozījums ir samazinājies recesijas dēļMārīte Gailīte, AgroPols
19.04.2010 Pērn bioloģisko produktu apgrozījums Lielbritānijā ir samazinājies par 12,9%, tas ir lielākais kritums pēdējo 20 gadu laikā. Uz cenu orientētie patērētāji mazāk pērk bioloģiskos augļus, dārzeņus, gaļu un maizi, jo cenu starpība ar konvencionāli ražotiem produktiem ir liela. Bioloģisko produktu piegāde uz mājām abonentiem ir samazinājusies par 9,8%, realizācija lielveikalos par 12,2%, bet specializētajos bio-veikalos pat par 17,7%. Šie skaitļi publicēti Organic Market Report 2010. Apgrozījuma samazinājums seko pēc vairākiem gadiem, kad tā pieaugumu raksturoja divciparu skaitļi. To skaidro ar recesiju, jo patērētāji arvien nelabprātāk izdod naudu, bet lielveikali cenšas pazemināt cenas savstarpējās konkurences dēļ. Lielbritānijā 73,7% bioloģisko produktu apgrozījuma pieder lielveikaliem. Visvairāk bioproduktus realizē Sainsbury, Tesco un Waitrose. Pēdējā bioproduktu apgrozījums pērn ir samazinājies par 3,5%, kaut gan gadu pirms tam tas palielinājās par 3-5%. Vienīgi Tesco 2009. gadā ir nedaudz palielinājis bioproduktu apgrozījumu. Bioloģisko produktu noiets cieš, jo šie produkti tiek uzskatīti par dārgiem un elitāriem. Tāpat tiek apšaubīts populārais viedoklis, ka bioprodukti esot gardāki un veselīgāki par tradicionāli audzētiem. Pērn publicētais Pārtikas standartu aģentūras (Food Standard Agency) veiktais pētījums secina, ka veselības aspektu ziņā nepastāv būtiskas starpības starp bioloģiskiem un konvencionāliem produktiem. Tomēr firmas Riverford Lielbritānijas lielākās bioproduktu piegādātājas pārstāvji ir noskaņoti optimistiski. Eiropas tirgus ir piesātināts ar konvencionāli ražotu pārtiku, turpretī bioloģisko produktu tirgus vēl var attīstīties, piedāvājot labu kvalitāti, izcilu garšu un zināmu izcelsmi. Avots: www.agf.nl |