Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaMazo alus darītavu tirgus daļa samazinājusies līdz 15%Daiga Kļanska, Leta-Nozare
06.10.2009 Mazo alus darītavu tirgus daļa samazinājusies līdz 15%, pārējo tirgus daļu aizņem lielās alus darītavas - "Aldaris", "Cēsu alus" un "Cido grupa", kas sevī ietver alus zīmolus "Lāčplēša" un "Līvu", aģentūrai LETA stāstīja Latvijas Alus darītāju savienības izpilddirektors Pēteris Liniņš. (Fragments) Mazo alus darītavu tirgus daļa samazinājusies līdz 15%, pārējo tirgus daļu aizņem lielās alus darītavas - "Aldaris", "Cēsu alus" un "Cido grupa", kas sevī ietver alus zīmolus "Lāčplēša" un "Līvu", aģentūrai LETA stāstīja Latvijas Alus darītāju savienības izpilddirektors Pēteris Liniņš. Pēc Latvijas Alus darītāju savienības datiem, 2007.gadā Latvijas mazo alus darītavu tirgus daļa bija nepilni 22%. Liniņš gan norāda, ka pēdējā gada laikā Latvijā vērojama stabilitāte mazo alus darītavu tirgū. "Šogad pat atvērtas divas jaunas mazās alus darītavas. Tas ļauj cerēt, ka mazo alus darītavu tirgus daļa varētu kaut nedaudz palielināties vai vismaz paliks stabila. Jārēķinās ar globalizācijas procesiem, kur visā pasaulē lielās alus darītavas kļūst vēl lielākas, bet mazās darītavas vēl mazākas. Taču Austrijas un Vācijas piemērs rāda, ka veiksmīgi darboties var arī mazās alus darītavas, kas atšķiras ar savu specifiku un spēj piesaistīt tūristus," stāstīja Liniņš. Runājot par ražošanas apjomiem, Liniņš stāsta, ka ir tikai likumsakarīgi, ka šogad ievērojama tirgus lejupslīde un tas galvenokārt saistīts ar cilvēku pirktspēju un nodokļu politiku. "Ja kādreiz cilvēki pirka to, ko viņi gribēja, tad tagad viņi pērk to, ko var atļauties vai arī skatās vai vispār var atļauties. Liela daļa ražotāju nodokļu slogu "iznes" uz saviem pleciem, būtiski nepalielinot alus cenas, bet samazina savu peļņu, ja tāda vispār ir, vai palielinās zaudējumu apjoms," teica Liniņš. |