Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaProduktu apvienošana zem zīmola "Kārums" ļāvusi palielināt eksportuSandra Dieziņa, Dienas Bizness
02.11.2009 "Ar "Kāruma" zīmolu mūsu mērķis bija apliecināt, ka ikviens piena produkts var būt kārums - vērtība ķermenim un bauda garam," skaidro RPS pārdošanas un mārketinga direktore Marija Koroļova. Pēc 63 produktu apvienošanas zem zīmola "Kārums" uzņēmumam SIA Rīgas Piensaimnieks (RPS) izdevies paplašināt produktu klāstu eksporta tirgos. Kā 2. novembrī raksta laikraksts "Dienas Bizness", Igaunijā uzņēmums tagad piedāvā ne tikai sieriņus, bet arī svaigus sierus un desertus. RPS piena produktu līniju "Kārums" paplašināja šā gada februārī, apvienojot zem šī zīmola 63 dažādus piena produktus. "Galvenie paplašinātās līnijas stratēģiskie uzdevumi bija - kļūt pircējiem par orientieri, izvēloties vietējā ražojuma produkciju. Šis solis attaisnojis mūsu cerības un dažas produktu grupas pat ir pārspējušas mūsu cerības uz pieaugumu. Toties citas, varbūt vairāk tradicionālas pamatproduktu grupas apjomi ir samazinājušies un tas, domāju, šodienas apstākļos ir loģiski. Ar "Kāruma" zīmolu mūsu mērķis bija apliecināt, ka ikviens piena produkts var būt kārums - vērtība ķermenim un bauda garam," skaidro RPS pārdošanas un mārketinga direktore Marija Koroļova. Piena produkti nav RPS galvenais eksports, bet, apvienojot 63 produktus zem "Kāruma" zīmola, RPS izdevies paplašināt uzņēmuma piedāvāto produktu klāstu tuvākajos eksporta tirgos, norāda Koroļova. Tālākos eksporta tirgos (ASV, Lielbritānija, Īrija un citos) RPS izdevies saglabāt pagājušā gada apjomus. Patlaban arī aktīvi tiek strādāts pie jauniem noieta tirgiem, kur tiek piegādātas atsevišķas produkcijas partijas testēšanai. Skaidrojot tendences tirgū, Koroļova norāda, ka kopš šī gada janvāra visstraujāk veikalos samazinājušās piena un piena produktu cenas - pat līdz 33%. Plauktos parādījušies jauni produkti, kuri karo tā saucamajā budžeta segmentā, kur ražotāji piedāvā produktus mazākos iepakojumos, lai panāktu zemāku cenu plauktā vai ražotu no zemākas cenas izejvielām, piemēram, pievienojot augu taukus. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pirmajā pusgadā RPS samazinājušies realizācijas apjomi. Arī kopējais apgrozījums ir samazinājies, ko ietekmē zemākas cenas un aktīvas cenu akcijas, skaidro Koroļova. Tomēr dažās produktu kategorijās vērojams pieaugums. RPS valdes priekšsēdētājs Nēme Jogi atklāj, ka pieaugums vērojams desertu realizācijā - gan apjomos, gan naudā, savukārt kritums vērojams piena, kefīra un krējuma segmentā. Tiesa, RPS samazinājums esot mazāks nekā vidēji nozarē. Viņš paredz, ka nākamais gads būs sarežģīts piena un arī citām nozarēm, jo pircējiem būs mazākas iespējas tērēt savus līdzekļus. "Piena sektors ir mazefektīvs un ir ātri jārīkojas, lai varētu konkurēt ar Polijas vai Vācijas ražotājiem, kur izmaksas ir zemākas. Tāpēc vajadzīga specializācija," piebilst Jogi. |