Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaSpilva gada laikā kāpinājusi darba ražīgumu par 43%Ieva Mārtiņa, Dienas Bizness
21.12.2009 Laikrakstā "Dienas Bizness" vēstīts, ka augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmums Spilva šogad, veicot daudzus pasākumus, spējis palielināt darba ražīgumu par 43%. To Latvijas Bankas rīkotajās ekspertu sarunās Deflācija kā konkurētspējas atgūšanas faktors un tālākās attīstības priekšnoteikums atzina Spilvas valdes priekšsēdētāja Lolita Bemhena. Rezultātā, šogad 9 mēnešu laikā, strauji reaģējot uz situācijas izmaiņām ekonomikā, Spilva spēja saglabāt peļņas maržu pērnā gada līmenī. Tiesa, L. Bemhena atzina, ka pēdējie gada mēneši nav spīdoši, jo izveidotās rezerves sāk beigties, bet kritums patēriņa tirgū lielāks nekā iespējams nosegt ar resursiem, tādējādi apgrozījums un peļņa samazinājušies par 17%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. L. Bemhena atzina, ka 2008. gada beigās uzņēmums daļēji zaudēja Krievijas, Ukrainas eksporta tirgus un uzņēmuma vadība saprata, ka Spilvai «varētu būt finanšu problēmas», tomēr lai nezaudētu savu konkurētspēju, uzņēmums izstrādāja «peļņas aizsardzības plānu». Spilvas vadītāja stāstīja, ka uzņēmumā tika realizēti ļoti grandiozi darbi: no gada sākuma veica redizainu (ražošanas produktivitātes uzlabošanai), samazinājām cilvēku resursus (tostarp par 30% samazinātas darbinieku izmaksas), nolēmām iesaldēt mārketinga izmaksas 2008. gada līmenī, kā arī iesaldēt investīcijas 75% no nolietojuma. Faktiski optimizācija un darbības efektivitātes palielināšana notika visos līmeņos. Runājot par algu samazinājumu, L. Bemhena atzina, ka šobrīd uzņēmuma mērķis ir darbiniekiem saglabāt esošo algu līmeni, proti, «atalgojums, kas negrauj cilvēka pašcieņu». |