Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaAugļu un dārzeņu pārstrādātāja "Milda KM" mērķis šogad būs jaunu eksporta tirgu apgūšanaDaiga Kļanska, Leta-Nozare
08.01.2010 Augļu un dārzeņu pārstrādātāja SIA "Milda KM" mērķis šogad būs jaunu eksporta tirgu apgūšana, biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja uzņēmuma izpilddirektore Līga Āboliņa. Jau pagājušajā gadā uzņēmums savu produkciju realizējis ne tikai vietējā tirgū, bet arī Lietuvā un Igaunijā, kā arī nelielos apjomos eksportējis uz Angliju. "Patlaban eksporta apjoms nav liels, taču mēs strādājam, lai nākotnē tas palielinātos, jo uzņēmumam ir visas iespējas, jauda un resursi, lai ražotu garšīgus un konkurētspējīgus produktus. Protams, mūsu produktu potenciālais tirgus ir tajās valstīs, kurās ir līdzīgas ēšanas tradīcijas," teica Āboliņa. Augļu un dārzeņu pārstrādātāja SIA "Milda KM" mērķis šogad būs jaunu eksporta tirgu apgūšana, biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja uzņēmuma izpilddirektore Līga Āboliņa. Jau pagājušajā gadā uzņēmums savu produkciju realizējis ne tikai vietējā tirgū, bet arī Lietuvā un Igaunijā, kā arī nelielos apjomos eksportējis uz Angliju. "Patlaban eksporta apjoms nav liels, taču mēs strādājam, lai nākotnē tas palielinātos, jo uzņēmumam ir visas iespējas, jauda un resursi, lai ražotu garšīgus un konkurētspējīgus produktus. Protams, mūsu produktu potenciālais tirgus ir tajās valstīs, kurās ir līdzīgas ēšanas tradīcijas," teica Āboliņa. Patlaban uzņēmums ražo savu zīmolu produktus - ekonomiskos "Milda" un "Nr.1", kā arī augstākās kvalitātes - "GardiGan", apvienojot 16 produktus - tomātu mērces, ketčupus, majonēzes un zupas. Uzņēmums ražo produkciju arī vienam no lielākajiem Baltijas mazumtirdzniecības tīkliem ar veikala privāto preču zīmi. "Šī ir laba prakse, un mēs esam atvērti sadarbībai arī ar citiem tirgotājiem," piebilda Āboliņa. Viens no šī gada prioritārajiem mērķiem ir uzņēmuma pozīciju stiprināšana vietējā tirgū. Izpilddirektore stāsta, ka notiks dažādas mārketinga aktivitātes, tostarp vēl aktīvāk tiks veiktas produktu degustācijas, lai ikvienam Latvijas iedzīvotājam sniegtu iespēju nogaršot kādu no "Gardi gan" produktiem. "Ar vēlmi būt veikala plauktā nepietiek. Tikai tad, kad mūsu produkti būs patērētāju iepirkumu groziņos un ledusskapjos, varēsim teikt, ka savu darbu esam paveikuši labi," uzskata Āboliņa. Otrs uzņēmuma galvenais mērķis ir palielināt apgrozījumu par 30%, galvenokārt uz eksporta rēķina. Piemēram, uzņēmuma jaunās "GardiGan" trīs veidu krēmzupas - tomātu, sēņu un kartupeļu-puravu, kas tapušas sadarbībā ar pavāru Elmāru Tanni, ir jaunums visā Baltijā. "Esmu pārliecināta, ka mūsu mērķi ir reāli, jo produkti ir garšīgi un kvalitatīvi. Darbs pie jaunu produktu izstrādes notiek nepārtraukti, un, ja viss noritēs, kā plānots, pie patērētājiem nonāks vēl vairāki jauni produkti," stāstīja izpilddirektore. Pašlaik "Milda KM" ražotā produkcija ir nopērkama gandrīz visos Latvijas lielākajos tirdzniecības tīklos. "Milda KM" produkcijas ražošanai cik vien iespējams izmanto Latvijā audzētos dārzeņus. "Arī šogad vienosimies ar zemniekiem par mums nepieciešamo dārzeņu apjomu, kvalitāti un cenu, par kādu esam gatavi iegādāties ražošanai nepieciešamo. Savukārt kūpinātu gaļu mūsu zupām pēc pasūtījuma speciāli sagatavo un piegādā "Rēzeknes gaļas kombināts"," stāstīja Āboliņa. Uzņēmumam pagājušajā gadā nav izdevies sasniegt izvirzīto ambiciozo mērķi - kāpināt apgrozījumu par 30%, taču ir izdevies saglabāt apgrozījuma apjomu 2008. gada līmenī. Āboliņa norāda, ka to lielā mērā noteica tendences, kas izveidojušās šī brīža ekonomiskās situācijas rezultātā. "Patlaban pircēji uzmanību pievērš akcijas precēm, jo lielākai daļai sabiedrības patlaban noteicošais izvēles faktors ir produkta cena, nevis kvalitāte un tā vērtība," piebilda Āboliņa. Kā ziņots, pagājušā gada martā tika pabeigta "Milda KM" ražotnes modernizācija, kurā investēti 1,6 miljoni eiro (1,12 miljoni latu). Modernizācijas rezultātā ražotne ir sakārtota, pārveidojot to no zemas efektivitātes ražošanas uzņēmuma ar lielu roku darba īpatsvaru par modernu, efektīvu, inovatīvu ražotni, kur procesi ir automatizēti. |