Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaLaba ziņa: eksportē pirmo lielo graudu kravu no Liepājas ostasLeta
18.01.2010 Sestdien, 16. janvāra pēcpusdienā Liepājas ostu atstāja Handimax tipa kuģis "Patriot", kas uz Indonēzija aizveda aptuveni 30 000 tonnas Latvijā un Lietuvā izaudzētu graudu, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas Sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe. Kā uzsver AS "Liepājas osta LM" komercdirektors Aleksandrs Vaļums, ar šo kravu ir ierakstīta jauna lappuse kompānijas vēsturē, jo līdz šim labība un labības produkti ar "Handimax" un "Panamax" tipa kuģiem uz Liepājas ostu tika atvesti, bet tagad uz Indonēziju ir aizvesta krava ar Latvijas un Lietuvas graudiem. Vaļums atzīst, ka šie ir tikai pirmie 30 000 tonnu pašmāju graudu, kas tiek eksportēti un viss liecinot, par to, ka arī turpmāk labības produktus ne tikai atvedīs, bet arī eksportēs pašmājās izaudzētos. Kuģis kravu uzņēma pie lielākas ostas kompānijas "Liepājas osta LM" piestātnes, kur atrodas "Dan Store" beramkravu termināls. Šajā gadā AS "Liepājas osta LM" sadarbībā ar kompāniju "Dan store" plāno paplašināt beramo kravu terminālu un tas ļautu uzkrāt nepieciešamo daudzumu Latvijas graudaugu, lai varētu tos eksportēt. Vaļums atzīst, ka uz 2010. gadu kompānija skatās optimistiski, kas saistīts ar pozitīvām tendencēm pasaules tirgū. Arī plānotais kravu apgrozījums 2010. gadā ir par 200 000 tonnu lielāks. Kompānija bija viena no pirmajām, kas ieviesa taupības režīmu 2008. gada nogalē un samazināja arī darba algas. Ņemot vērā pozitīvās tendences, uzņēmuma vadība ir nolēmusi atcelt lēmumu par darba algu samazinājumu un tās atkal ir iepriekšējā līmenī. |