Citas ziņas sadaļā
Stratēģijas izstrāde noturīgas un multifunkcionālas piena nozares attīstībai Latvijā
Noturīgas un multifunkcionālas piena nozares attīstība Latvijā: izaicinājumi un risinājumi
Par Eiropas piensaimnieka cienīgiem ieņēmumiem
Kooperatīvi piena ražotāju nākotnei. Kooperatīvu kopāsanākšana
Kooperatīvi piena ražotāju nākotnei. Saruna LLKA
Latvijas un Uzbekistānas lauksaimnieki turpinās sākto sadarbību
Ukrainas lauksaimnieki: Vizīte Latvijā bija aizraujoša
LLKC paraksta sadarbības līgumu ar Čerņigovas lauksaimniekiem
Vācu bioenerģijas jomas pārstāvji aicina sadarboties
Durvis vērs jauns lauku labumu veikals "Gardēdis"
KooperācijaVai "Zemgales piens" tiešām atsāks piena pārstrādi?Andris Bebrs, AgroPols
22.10.2009 Latvijas Avīzē šodien ir publicēta ziņa , ka ražošanu jau pusgadu pārtraukušais «Zemgales piens» atkal gatavojoties atsākt ražošanu. Ar kādu atrastu, pagaidām puibliski nenosauktu investoru finansiālu ieguldījumu palīdzību. Un atkal - te ir saulainā un arī enas puses. Saulainā puse - ir uzņēmēji, kas šajos it kā ekonomiskās krīzes apstākļos tik ļoti notic jau apstādināta uzņēmuma nākotnes efektivitātei, ka ir gatavi ieguldīt resursus, neļaut uzņēmumam nobankrotēt un dot cerības uzņēmuma debitoriem atgūt savu būtībā pazaudēto naudu. Ēnas puse - neraugoties uz it kā vispārēju atzinumu par pārlieku piena industrijas sadrumstalotību un atsevišķo ražotāju nepietiekamo tirgus spēku, pat jau no tirgus būtībā aizgājis ražotājs tomēr atkal gatavojas dot savu artavu sadrumstalotības veicināšanā. Ja vien tas nenotiks, uzņēmumu pārņemot kādam jau Latvijas tirgū strādājošam piena industrijas pārstāvim - kooperatīvam vai kādam "neatkarīgam" investoram piederošan,. Un vēl - runa par kāda kaimiņvalsts industrijas pārstāvja ienākšanu Jelgavas uzņēmuma kapitālā Latvijas piena pārstrādātājiem nozīmē vēl papildus risku iegūt konkurentu tepat azotē - 40 km no galvenā vietējā piena produktu tirgus. Pavērosim, kā attīstīsies notikumi - mēs maz ticam, ka investīcija "Zemgales pienā" piena pārstrādes atjaunošanai kādam varētu nest ieguldītajam kapitālam pienācīgu atdevi. Ja vien tas nebūs izmantots kā tirgus pārņemšanas instruments. Bet ja tas būtu pēdējais- ir taču ekonomiski izdevīgāki veidi iegūt patērētājam pievilcīgu preču zīmi.... |