Citas ziņas sadaļā
Darba (darbaspēka) nodokļu sistēma. Kāda tā ir Latvijā uz apkārtējā Baltijas fona
Stratēģijas izstrāde noturīgas un multifunkcionālas piena nozares attīstībai Latvijā
Ekonomiskā un agroklimatiskā efekta novērtējums, ieviešot jaunas vietējās lopbarības izejvielas
Jaunas tehnoloģijas un ekonomiski pamatoti risinājumi vietējās lopbarības ražošanai cūkkopībai: ģenētiski nemodificētas sojas un jaunu lopbarības miežu šķirņu audzēšana Latvijā
Jaunas tehnoloģijas un ekonomiski pamatoti risinājumi vietējās lopbarības ražošanai cūkkopībai: ģenētiski nemodificētas sojas un jaunu lopbarības miežu šķirņu audzēšana Latvijā
Vebinārs "Augmaiņas prakse Latvijas lauksaimniecībā. Telpisko datu izpētes rezultāti"
Sojas šķirņu un audzēšanas tehnoloģiju ekonomiskās efektivitātes novērtējums uz eksperimentālās izpētes pamata
Augkopības izcelsmes cūkkopībā izmantoto barības līdzekļu tirgus
Saimnieciskais izdevīgums bioloģiskajā ēdināšanā cūku nobarošanas fāzē: sākotnējo eksperimentu rezultāti
Latvijas akvakultūrā audzējamo zivju ekonomiskais pamatojums un tirgus iespējas
PētījumiLatvijas Administratīvi teritoriālā 2019.-2020. gada reforma. Skats no aizmuguresAndris Miglavs, AgroPols
25.01.2021 Pusgads jau nodzīvots pēc jaunās Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma redakcijas (turpmāk tekstā arī ATV likums) pieņemšanas 2020. gada jūnijā. Valsts gatavojas pašvaldību vēlēšanām. Bet mieles pēc šā likuma redakcijas izsludināšanas ir palikušas. Kāpēc un kādas - par to šajā analītiski pētnieciskajā rakstā Pievienotie dokumentiZiņojuma pilns tekstsPusgads jau nodzīvots pēc jaunās Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma redakcijas pieņemšanas 2020. gada jūnijā. Kāpēc un kādas - par to šajā analītiski pētnieciskajā rakstā, faktiski neformāla un, pēc formas, mazliet neparasta pētniecības projekta galaziņojumā. Motivācija šādu pētījumu veikt bija uzaicinājums par pieaicināto ekspertu Satversmes tiesā lietā par Ikšķiles novada pievienošanu Ogres novadam. Ziņojums ir garš. Tomēr tā secinājumu būtība ir formulējama 2 tezēs: 1. valdošās koalīcijas izvēlētais, un caur likdošanas procesa gaņģiem izspiestais Latvijas administratīvi teritoriālās reformas process un rezultāts ir (a) neargumentēts, (b) būtībā noziedzīgi melīgs, (c) subsidaritātes principu izkropļojošs un (d) principā neatbilstīgs Latvijas sociālekonomiskajai situācijai un tās attīstības procesiem; 2.Ejot šo risinājuma ceļu, principā netiek risināti akūtākie teritoriju attīstības pārvaldības izaicinājumi - motivējoša un atbildīga pašvaldību darbības un teritoriju attīstības finansēšanas mehānisma izveide, kompleksas teritoriju attīstības pārvaldības sistēmas reāla izveidošana un ieviešana, optimizējot pakalpojumu un infrastruktūras tīklus, kā arī tiek sagrauts sekmīgas valsts politiskās varas pamats - pilsoņu cieša un nepastarpināta iesaiste valsts pārvaldībā. Un diemžēl ar šo reformu tiek pazaudēti kā minimums 5 gadi reālo teritoriju attīstības pārvaldības izaicinājumu risināšanai. Šis laika nogrieznis var būt izšķirošais vairāku teritorijas sarukšanas procesu ieiešanai neatgriezeniskuma fāzē. |