Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
Kredīta potenciāls biznesā 2 GEUR? Vairāk nekā 80 tūkstoši uzņēmumu nevar pretendēt uz kredītu. Kāpēc tā?
Mājokļu kredītu pieejamības reģionālie izaicinājumi
Latvijā reģistrēto nodokļu maksātāju dalījums pēc darbinieku skaita 2023.gadā
Jurģis Liepnieks par pašvaldību budžetiem: Tā ir ačgārnība!
Gatis Ābele: "Valdības priekšlikums jaunu elektroenerģijas pieslēgumu 50% izmaksu kompensācijai lielajiem nav efektīvs veids ekonomikas veicināšanai"
LRA aicina iespējami ātri pārtraukt jebkādu ekonomisko sadarbību ar krieviju
AirBaltic ienesīgums uz līdzīgu kompāniju fona
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
Kā panākt noturīgu Latvijas tautsaimniecības izaugsmi? Cilvēkkapitāla spēcināšanas ceļš
EkonomikaIedzīvotāju blīvums un ceļu tīkls LatvijāIvars Bergs, AgroPols
22.02.2024 Ivara Berga publicējums SG:
Vietās, kur zems iedzīvotāju blīvums nereti ir augsts ceļu blīvums, tas nozīmē, ka maz vai ļoti maz cilvēkiem ir jāuztur daudz infrastruktūra. Un tas ir tikai loģiski, ka tā ir sliktā stāvoklī, jo tam trūkst naudas, pat neskatoties uz to, ka pašvaldībām tiek novirzītas mērķdotācijas ceļu un ielu uzturēšanai.
Saliku infografikā novadu pašvaldību (pilsētas ignorēju, jo tur cits stāsts) īpašumā esošo ceļu un ielu garumus, kā arī cilvēku skaitu pašvaldībā, kuriem jāuztur viens eventuālais ceļa/ielas kilometrs. Ņemot vērā demogrāfisko slodzi, strādājošo skaits, kuram jāuztur šie ceļi, ir jādala ar vismaz 2.
Diez jau kas nav, ja uz 6 vai 7 strādājošiem ir 1 km autoceļa, kas jāuztur.
p.s. Mongoļi ar savu iedzīvotāju blīvumu ir malači. Pie iedzīvotāju blīvuma 2,17 cilvēki uz 1 km2 viņi ir pamanījušies, ka 1 kilometru autoceļa ir jāuztur 29,6 cilvēkiem.
|