Politikas jaunumi

Ar ERAF atbalstu atvieglos lauku uzņēmēju ikdienas darbu

Dagnija Muceniece, LR Zemkopības ministrija (ZM)
15.01.2010

Zemkopības ministrija (ZM) ir uzsākusi darbu pie ministrijas un tās sešu padotības iestāžu darba funkcionālās modernizēšanas, lai radītu efektīvu un mūsdienīgi koordinētu zemkopības nozares pakalpojumu pārvaldes modeli, kas tuvāko divu gadu laikā būtiski atvieglos lauku uzņēmēju apkalpošanu. Pirmie rezultāti būs redzami jau 2010. gada beigās, bet pēc visa projekta pabeigšanas 2013. gadā, birokrātiskie šķēršļi būs samazināti par aptuveni 25%, kā arī lauku uzņēmējiem vairs nevajadzēs doties uz vairākām iestādēm, lai saņemtu nepieciešamās izziņas un pakalpojumus no ZM un tās padotības iestādēm.

ZM jau 2007. gadā uzsāka izpētes darbus, lai sagatavotu mūsdienīgu, uz klientiem - lauku uzņēmējiem - vērstu pakalpojumu un klientu apkalpošanas koncepciju, kas attiektos gan uz ZM, gan uz tās padotības iestādēm, tādējādi apkalpošanu tuvinot tādam pakalpojumu un to saņemšanas līmenim, kādu lauku uzņēmēji ir pieraduši saņemt privātā sektora uzņēmumos.

Šobrīd starp ZM padotības iestādēm nav pietiekami attīstīta savstarpējā informācijas apmaiņa elektroniskā formā, IT atbalsta līmenis pakalpojumu sniegšanas plānošanai un pārraudzībai katrā iestādē ir veidots pēc dažādiem principiem u.tml. Izpētes procesā tika konstatētas vairākas jomas, kurās ZM nepieciešams rast jaunu pieeju, lai pakalpojumu izstrādes, koordinēšanas, klientu apkalpošanas un izmaksu ziņā tuvinātos privātā sektora darbības principiem.

Efektīvas un mūsdienīgi koordinētas zemkopības nozares pakalpojuma pārvaldībai nepieciešams modernizēt: 1) klientu apkalpošana un pakalpojumu sniegšanas sistēmu; 2) pakalpojumu pārvaldības sistēmu; 3) IT atbalsta nodrošināšanas sistēmu; 4) informāciju komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumus un infrastruktūru.

Jāatzīmē, ka uz klientu orientētas pakalpojumu sistēmas izveides koncepcijas nepieciešamību 2008. gada 19. februārī noteica arī Ministru kabinets, bet 2009. gada sākumā ZM sagatavotā koncepcija ir apstiprināta MK, tādējādi apstiprinot ZM centienus veikt funkcionālu ministrijas un tās padotības iestāžu pakalpojumu un to sniegšanas modernizēšanu.

Koncepcija paredz pakalpojumu un klientu apkalpošanas sistēmas pilnīgu modernizēšanu līdz 2013. gadam, kas nozīmē, ka lauku uzņēmējiem nevajadzēs doties uz vairākām iestādēm, lai saņemtu nepieciešamās izziņas un pakalpojumus. To visu varēs izdarīt vienas pieturas aģentūrā vai arī internetā, jo modernizācijas ietvaros tiks izstrādāti arī 29 jauni e-pakalpojumi. Tādējādi lauku uzņēmēji būtiski ieekonomēs laiku un finanšu līdzekļus.

MK atbalstītā risinājuma pamatā ir koordinētas pakalpojumu sistēmas ieviešana, pārskatot ZM un tās padotības iestāžu sniegtos pakalpojumus, uzlabojot to sniegšanas procesu un izveidojot atbilstošu pakalpojumu sniegšanas IT atbalsta sistēmu.

Aizvadītajos divos gados ZM ir strādājusi ne tikai pie klientu apkalpošanas modernizēšanai un ministrijas darba efektivitātes paaugstināšanai nepieciešamās koncepcijas izstrādes, bet šo mērķu sasniegšanai ir sekmīgi piesaistījusi ERAF līdzekļus, kas paredzēti konkrētiem mērķiem. Tādējādi līdz 2013. gadam ar ERAF atbalstu ZM īstenos divus projektus "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu uz klientu orientētas pakalpojumu sistēmas izveide" un "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu vienotas informācijas telpas izveide". Turklāt, lai taupītu laiku, finanšu līdzekļus un ātrāk sasniegtu vēlamos rezultātus, ZM ir atradusi risinājumu, kā vienlaicīgi realizēt abus projektus.

Par ZM un tās padotības iestāžu funkcionālās modernizācijas abu ERAF atbalstīto projektu ieviešanas konsultantiem iepirkuma rezultātā tika izvēlēta pretendentu apvienību, kuras sastāvā ir divi lielākie un pieredzes bagātākie IKT konsultāciju uzņēmumi: AA projekts un Corporate Solutions, kas kā apakšuzņēmējus piesaistījuši PriceWaterhouseCoopers un Ernst and Young Baltic.

LR Zemkopības ministrija (ZM)

x

Paroles atgadināšana