Citas ziņas sadaļā
Piena kooperatīvi novērtē valdības lēmumu novirzīt Eiropas Savienības finansējumu piena kooperatīviem
Lauksaimniecības produktu tirgū kopumā atsākusies neliela izaugsme
Veterinārārste Māra Viduža: Izvairīšanās no brucelozes ir saimnieka atbildība
Eiropā aug primāri apstrādāto augļu un dārzeņu tirgus
Pārdala ES atbalstu zivsaimniecībā
LOSP: Vai bankas ir gatavas kopīgi mainīt sadarbības politiku?
Uzmanību - bruceloze!
Palielināsies atbalsta saņēmēju skaits pasākumā "Meža ekonomiskās vērtības uzlabošana"
Negaiss augustā nodarījis lielus postījumus Spānijas lauksaimniecībai
EK atļāvusi vienotā platības maksājuma avansu izmaksu sākt 16. oktobrī
AgroPolsTauta nobalsojusi par vismīlētākajiem "Zaļās karotītes" produktiemAndra Ūdre, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts (LVAEI)
20.09.2010 17. septembrī Rīgas Latviešu biedrības nama lielajā zālē "Zaļā Karotīte" atzīmēja savu devīto pastāvēšanas gadadienu. Svinīgās ceremonijas laikā tika apbalvoti trīs pārtikas uzņēmumi, kas iemantojuši tautā mīlētākā produkta titulus šajā gadā, kā arī draudzīgākais tirgotājs, kuru nosaka paši uzņēmumi. Pasākumu ar savu klātbūtni pagodināja Latvijas Valsts prezidents Valdis Zatlers, kurš ir zīmes Kvalitatīvs produkts. Latvija patrons. Nozīmīga loma ekonomikas stabilizēšanā ir labai pārvaldei. Izaicinājumi lauksaimniecības nozarē nemitīgi liek izvērtēt, vai pašreizējā pārvalde adekvāti tiek galā ar krīzes situāciju. Drīzāk, manuprāt, krīzi uzveic paši zemnieki, latvieša darba tikums, kas, ejot līdzi dabas lielajam ritam, liek būt uz lauka, neraugoties uz to, vai saule spīd vai lietus līst. Vai ekonomika atlabst, vai salst. Jā, katrai saimniecībai ir atšķirīga ekonomiskā situācija un budžets, taču valsts zemkopības politikas veidotāji nedrīkst aizmirst, ka atbalstam jābūt mērķtiecīgam un daudzpusīgam, rēķinoties ar grūtībām, kas patlaban rodas visos lauksaimniecības produkta cikla posmos ražojot, pārstrādājot, piegādājot un pārdodot. Šai politikai jāatspoguļo izpratne par to, cik ļoti valsts ekonomika un lauksaimnieki ir savstarpēji saistīti jeb atkarīgi viens no otra, tā savu runu iesāka biedrības Mārketinga padome vadītāja Ingūna Gulbe. Šodienas balvas patiesībā ir tiem pārtikas ražotājiem, kuru veikums ir izlauzies cauri Latvijas valsts neizpratnes un vienaldzības ledājam. Biedrības Mārketinga padome aptaujas rezultātā par tautā vismīlētākajiem Karotītes produktiem 2010 kļuvuši:
Patēriņa veicināšana un konkurētspējas stiprināšana ES iekšējā un ārējā tirgū ir lauksaimnieku superlatīvs kopš savienības dibināšanas. Man, praktiski diendienā strādājot ar šo problēmu, ir skaidrs, ka jāpalielina produktu veicināšanas programmu budžets un aktīvāk jāsekmē produkcijas noiets ar modernām ES mārketinga programmām. Tām jāpiesaista ES līdzekļus. Tad arī ārzemēs nonāktu vairāk Latvijas produktu ar pievienoto vērtību. Eksportējot izejvielas, mēs konkurējam ar cenu, jo tas ir pirmais, uz ko viņi skatās. Lai gan šo - pirmo pozīciju - var ieņemt izstrādāts zīmols. Un arī Latvijā precei ar augstu pievienoto vērtību, garantētu kvalitāti, cena vairs nebūs tik nozīmīga. Svarīgs ir patiess stāsts par to, kādēļ šis produkts ir tik labs. Atšķirīgs no importētā. Tas ir jāpastāsta un jāizskaidro. To prot Karotīte, skaidroja Ingūna Gulbe. Jubilejas svinībās piedalījās un to atbalstīja Latvijas Valsts prezidents Valdis Zatlers, bijušie zemkopības ministri Atis Slakteris un Mārtiņš Roze, Karotītes 2010. gada laureāti, kā arī ar pavadījumu un dziesmām viņus sumināja maestro Raimonds Pauls, solists Jānis Kurševs ar Rīgas Valda Zālīša pamatskolas un Rīgas 49.vidusskolas zēnu koriem, kas ir starp vislabākajiem šā gada skolēnu dziesmu svētku konkurencē, ar to vadītājām Ingunu Osmani un Ilonu Veldri, kā arī koncertmeistari Ivetu Gudro. Pasākuma laikā īpašs paldies tika veltīts arī karotītes draugiem Lauku atbalsta dienestam un Pārtikas un veterinārajam dienestam. Svinīgo pasākumu Ingūna Gulbe noslēdza ar vārdiem: Ceru, ka jau pēc pietiekami neilga laika tik sekmīgs zīmols kā Karotīte tomēr tiks uzskatīts par Latvijai būtiski svarīgu, valstiski atbalstāmu nacionālo bagātību. Cilvēki paļaujas uz labiem zīmoliem, tostarp uz eleganto un atbildīgo Zaļo karotīti. Karotīte ir viens no svarīgākajiem faktoriem, lai Latvijas cilvēks ekonomikas recesijas laikā atrastu tieši to produktu, kas viņam ir dabiski vajadzīgs. Man un jums ļoti vajadzīgs! Gan mazbērniem, gan bērniem, gan vecmāmiņām un vectētiņiem - ļoti nepieciešams. Pārtikas ražotājiem šobrīd plaši atveras tirgi, solot peļņu. Taču durvis uz laimi katram veras uz iekšu. Vēlu laimes sajūtu ikvienam, ikkatrā darbā! Ikkatrā sirdī! |