Citas ziņas sadaļā
Latvijas nacionālais kopstends Berlīnes starptautiskajā izstādē "Zaļā nedēļa 2017"
Vairāk nekā 10 000 veikali beigs tirgot sprostos dētās olas
PF "Ķekava" prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē
"Food Union" sāk piena produktu eksportu uz Ķīnu
Būtiski pieaug "Spilvas" produkcijas eksports uz Lielbritāniju un Ukrainu
"Food Union" sāk eksportu uz Irāku
Latvijas pārtikas produkti iekaro Ēģiptes tirgu
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs cer paplašināt sadarbību ar Irānu
Krievijas pagarinātā embargo dēļ papildu kompensācijas uzņēmējiem netiek plānotas
ES un ASV tirdzniecības līgums: Netarifu barjeru atcelšana sanitārajā jomā veicinātu eksportu, nemazinot kvalitāti
Ārzemju tirgosLielbritānijā bioloģisko produktu apgrozījums ir samazinājies recesijas dēļMārīte Gailīte, AgroPols
19.04.2010 Pērn bioloģisko produktu apgrozījums Lielbritānijā ir samazinājies par 12,9%, tas ir lielākais kritums pēdējo 20 gadu laikā. Uz cenu orientētie patērētāji mazāk pērk bioloģiskos augļus, dārzeņus, gaļu un maizi, jo cenu starpība ar konvencionāli ražotiem produktiem ir liela. Bioloģisko produktu piegāde uz mājām abonentiem ir samazinājusies par 9,8%, realizācija lielveikalos par 12,2%, bet specializētajos bio-veikalos pat par 17,7%. Šie skaitļi publicēti Organic Market Report 2010. Apgrozījuma samazinājums seko pēc vairākiem gadiem, kad tā pieaugumu raksturoja divciparu skaitļi. To skaidro ar recesiju, jo patērētāji arvien nelabprātāk izdod naudu, bet lielveikali cenšas pazemināt cenas savstarpējās konkurences dēļ. Lielbritānijā 73,7% bioloģisko produktu apgrozījuma pieder lielveikaliem. Visvairāk bioproduktus realizē Sainsbury, Tesco un Waitrose. Pēdējā bioproduktu apgrozījums pērn ir samazinājies par 3,5%, kaut gan gadu pirms tam tas palielinājās par 3-5%. Vienīgi Tesco 2009. gadā ir nedaudz palielinājis bioproduktu apgrozījumu. Bioloģisko produktu noiets cieš, jo šie produkti tiek uzskatīti par dārgiem un elitāriem. Tāpat tiek apšaubīts populārais viedoklis, ka bioprodukti esot gardāki un veselīgāki par tradicionāli audzētiem. Pērn publicētais Pārtikas standartu aģentūras (Food Standard Agency) veiktais pētījums secina, ka veselības aspektu ziņā nepastāv būtiskas starpības starp bioloģiskiem un konvencionāliem produktiem. Tomēr firmas Riverford Lielbritānijas lielākās bioproduktu piegādātājas pārstāvji ir noskaņoti optimistiski. Eiropas tirgus ir piesātināts ar konvencionāli ražotu pārtiku, turpretī bioloģisko produktu tirgus vēl var attīstīties, piedāvājot labu kvalitāti, izcilu garšu un zināmu izcelsmi. Avots: www.agf.nl |