Ārzemju tirgos

Spānijā attīsta ķiploku ražošanu

Mārīte Gailīte, AgroPols
31.03.2011

Spānija ir lielākā ķiploku ražotāja ES valstīs, bet arī Eiropas tirgū tai jākonkurē ar Ķīnas preci. Lai palielinātu spāņu zemnieku konkurētspēju, tika dibināts zīmols „Spanish Garlic”. Ar šo zīmolu savu preci marķē vairāk nekā 20 kompānijas, asociācijas un pat piecas pašvaldības. Mērķis ir palīdzēt patērētājiem atšķirt īstos spāņu baltos ķiplokus no lētiem ķīniešu analogiem. Pēc vairākiem neveiksmes gadiem, kad produkcija bija jāpārdod zem pašizmaksas, šogad spāņu ķiploku audzētāji prognozē labu sezonu – labu ražu, kvalitāti un cenu.

2010. gadā ķiploku eksports no Spānijas palielinājās no 55 tūkst. t līdz 61 tūkst. t pie vidējās eksporta cenas 2,45 EUR/kg (2009. gadā vidējā eksporta cena bija 1,58 EUR/kg). Galvenās eksporta valstis ES ir Vācija, Francija, Anglija, Itālija un Portugāle, tāpat ķiplokus eksportē uz trešajām valstīm – Maroku, Brazīliju, Tunisiju un Haiti. Spānija arī importē ķiplokus, galvenokārt, no Ķīnas, Čīles, Argentīnas un Francijas. 2010. gadā ķiploku importa apjomi sasniedza 13 tūkst. t pie vidējās cenas 1,88 EUR/kg.

Šogad ķiploku platības Spānijā ir palielinājušās par 5%. Lai vēl vairāk veicinātu ķiploku noietu, audzētāji ir pievērsušies to integrētajai audzēšanai. Ķiploki ir pirmais dārzeņu produkts Spānijā, kas tiks audzēts saskaņā ar īpašām vadlīnijām no īpašām šķirnēm. „Integrētie” ķiploki tiks īpaši marķēti un piedāvāti atsevišķi no parastajiem, kas, pēc audzētāju domām, nodrošinās tiem papildu pievienoto vērtību un rezultātā augstāku cenu.

Avoti: http://www.freshplaza.com/news_detail.asp?id=77828#SlideFrame_1

http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=68647

http://www.freshplaza.com/news_detail.asp?id=77753#SlideFrame_1  

AgroPols

x

Paroles atgadināšana