Citas ziņas sadaļā
Latvijas nacionālais kopstends Berlīnes starptautiskajā izstādē "Zaļā nedēļa 2017"
Vairāk nekā 10 000 veikali beigs tirgot sprostos dētās olas
PF "Ķekava" prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē
"Food Union" sāk piena produktu eksportu uz Ķīnu
Būtiski pieaug "Spilvas" produkcijas eksports uz Lielbritāniju un Ukrainu
"Food Union" sāk eksportu uz Irāku
Latvijas pārtikas produkti iekaro Ēģiptes tirgu
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs cer paplašināt sadarbību ar Irānu
Krievijas pagarinātā embargo dēļ papildu kompensācijas uzņēmējiem netiek plānotas
ES un ASV tirdzniecības līgums: Netarifu barjeru atcelšana sanitārajā jomā veicinātu eksportu, nemazinot kvalitāti
Ārzemju tirgosPārtikas kravas uz Ķīnu izdevīgāk būs vest pa jūruIngūna Vitenburga, Nac.ag. LETA
09.09.2014 Latvijas pārtikas ražotājiem, kuri vēlas pārdot savu produkciju Ķīnā, ir jārēķinās, ka tas nenotiks tik ātri, jo no paziņojuma par tirgus atvēršanu līdz brīdim, kad tiks saņemti visi apstiprinājumi, paies laiks, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš. Viņš arī skaidro, ka cenu ziņā produktus transportēt uz Ķīnu būs izdevīgāk pa jūru, ņemot vērā, ka no Ķīnas tiek transportētas vērienīgākas kravu plūsmas, sevišķi tās, kas nāk uz Latvijas pusi. Tas nozīmē, ka ir daudz tukšu konteineru, kurus "par smieklīgu cenu" var aizsūtīt atpakaļ uz Ķīnu. Kā uzsver eksperts, esot skaidrs, ka uz Ķīnu, visticamāk, netiks vesti svaigie piena produkti. Tas būšot piena pulveris un produkti, kam ir ilgs uzglabāšanas termiņš. "Domāju, ka tie nebūs autopārvadātāji, kuri iegūs jaunas kravas, jo savu teritoriju Ķīna ir bloķējusi un svešus autopārvadātājus iekšā nelaiž. Līdz ar to attiecīgi būtu jāveic pārkraušana. Cenu ziņā ir skaidrs, ka izdevīgākais variants būs vest produkciju pa jūru, ņemot vērā disbalansu, kas pastāv starp kravu plūsmām no un uz Ķīnu. No Ķīnas tiek transportētas vērienīgākas kravu plūsmas, sevišķi tās, kas nāk uz Latvijas pusi. Tas nozīmē, ka ir daudz tukšu konteineru, kurus var aizsūtīt atpakaļ uz Ķīnu," uzsver Krūmiņš. Jautāts, vai tā ir jauna iespēja ostām, eksperts norāda, ka salīdzinoši šie apjomi nebūs tik lieli. Turklāt paiešot laiks, kamēr varēs tikt Ķīnas tirgū iekšā. "No brīža, kad saka, ka tirgus ir atvērts, līdz brīdim, kad tiks saņemti visi apstiprinājumi, sertifikāti, paies gadi. Tas tā nebūs, ka vasarā vai ziemā kaut kas notiks, viennozīmīgi - nē," uzsvēra Krūmiņš. Kā ziņots, 7.augustā tika noteikts Krievijas embargo, kurš attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem, kas tiek importēti no ES, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu. Saistībā ar Krievijas embargo pārtikas preču ražotājiem patlaban ir rasta iespēja eksportēt preci uz Ķīnu, savukārt produkcijas apjoms būs atkarīgs no ražotāju spējas konkurēt ar savas preces kvalitāti pārsātinātajā Āzijas tirgū, atzinis ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP/V). "Krievijas aizlieguma dēļ veidojas piena pārprodukcija visā Eiropas Savienībā, kas ietekmē cenas, līdz ar to fokusējamies uz tirgiem, kur varētu preci realizēt. Piensaimniecības jomā iezīmēti trīs tirgi - Ķīna, Baltkrievija un Kazahstāna. Latvija būs pirmā Baltijas valsts, kam būs sertifikācija piena produktu eksportam uz šo valsti. Ķīnas inspektori jau ir bijuši Latvijā, vēl viena vizīte gaidāma tuvākajā laikā, tālāk viss atkarīgs no pašu uzņēmēju iniciatīvas un vēlmes saņemt Ķīnas tirgum nepieciešamo sertifikātu," sacīja ministrs. Visu interviju ar Krūmiņu var lasīt portālā "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas" (http://www.nozare.lv/comments/item/13353691-FB2A-4D2C-1E45-C3EFE81F0003/). |