Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgos"Rīgas piena kombināts" šomēnes sāks eksportēt pienu uz SingapūruDaiga Kļanska, Leta-Nozare
06.08.2009 Latvijā visas piena nozares nākotnes labklājība būtībā atkarīga no sektora spējas labi un izdevīgi eksportēt produkciju. Rīgas piena kombināts apgūst arī līdz šim neizmantotus tirgus. AS "Rīgas piena kombināts" jau šomēnes uz Singapūru eksportēs ievērojamus apjomus augstā temperatūrā karsēta piena ar zīmolu "Greenfields", aģentūrai LETA stāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītāja un finanšu direktore Ināra Driksna. Viņa stāstīja, ka uzņēmums ir nokārtojis eksportam uz Singapūru nepieciešamo kvalitātes sertifikātu "Halal" un jau šomēnes deviņi konteineri augstā temperatūrā karsētā piena aizceļos uz Singapūru. "Mēs patlaban ļoti aktīvi strādājam, lai iespējami daudz saražotās produkcijas varētu eksportēt, kārtojam kvalitātes sertifikātu Izraēlas tirgum. Mums ir izdevies saviem produktiem atrast noieta tirgu Azerbaidžānā, uz kurieni jau eksportējam arī jogurtu un biezpienu. Uzņēmumam ir svarīgi atrast tādus eksporta tirgus, kuros cenas varam diktēt mēs paši, nevis pasaules tirgus," stāstīja Driksna. Arī RPK nav apgājis tirgus kritums. Pirmajā pusgadā uzņēmuma apgrozījums ir samazinājies aptuveni par 20%. Joprojām pasaulē nav aktivizējies industriālo piena produktu tirgus, tāpēc uzņēmums domā, kā pienu pārstrādāt ikdienas patēriņa produktos, lai varētu nosegt zaudējumus eksporta tirgos. "Ļoti veiksmīga izrādījusies realizācija pienam un kefīram 900 mililitru baltajā iepakojumā, kas tiek realizēti zemajā cenu segmentā, kuru tuvākajā laikā papildinās vēl viens jauns produkts. Šogad mums ir izdevies pārdot vairāk kefīru nekā pērn. Siltais laiks jūlijā bija labvēlīgs arī saldējuma realizācijai. Šogad kopumā saldējuma tirgus ir sarucis aptuveni par 13%, bet mums jūlijā ir izdevies pārdot tikpat daudz, cik pērn jūlijā," teica Driksna. |