Latvijas tirgos

Aptauja: 68% Latvijas iedzīvotājiem Ziemassvētku galdā būs rupjmaize

Baiba Gulbe,, Nac.ag. LETA
23.12.2009

SIA "Fazer maiznīcas" 2009.gada decembrī veica aptauju par Latvijas iedzīvotāju svētku galda klāšanas tradīcijām. Aptauja liecina, ka šogad svētku galdā rupjmaize būs 68% Latvijas iedzīvotāju. Katrs desmitais aptaujātais norādīja, ka svētku galds bez rupjmaizes nav iedomājams.

SIA "Fazer maiznīcas" aptaujā uz jautājumu "Vai Jūs lietojat uzturā rudzu maizi", 68% atbildēja, ka lieto rudzu maizi uzturā gan ikdienā, gan svētkos. Rudzu maizes ēšanas tradīcija ir stiprāka tieši gados nobriedušāku aptaujāto vidū. Vecumā no 30 - 70 gadiem aptuveni 70 % aptaujāto atzīst, ka rupjmaize ir gan ikdienas, gan svētku galda neatņemama sastāvdaļa. Turpretim vecumā no 15 -19 gadiem 38% respondentu rupjmaizi uzskata par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Atšķirības starp vīriešu un sieviešu rupjmaizes ēšanas paradumiem nav - rupjmaize vienlīdz labi garšo kā sievietēm, tā vīriešiem.

Interesanti, ka rupjmaizes nozīmi ikdienas uzturā visvairāk novērtē Latgales iedzīvotāji, 74 % aptaujātie to uzskata par neatņemamu ikdienas uztura sastāvdaļu. Tai seko Rīga un Vidzeme - 69%, Kurzeme - 67%, un visbeidzot Zemgale - 57%. Tomēr runājot par svētku galdu, visaktīvākie rupjmaizes ēdāji ir zemgalieši un latgalieši - 16 % aptaujātie atzinuši, ka svētku maltītē iekļaus rupjmaizi.
Latvijas iedzīvotāju aptauja arī parāda, ka ekonomiskā situācija valstī šogad ietekmēs svētku galda klāšanas tradīcijas, iespējams, tas nebūs tika bagātīgs, tomēr lielākā daļā Latvijas ģimeņu rudzu maizi cels svētku galdā.
SIA "Fazer Maiznīcas" tirdzniecības direktors Dinārs Ozols uzsver, ka "Rudzu maize Latvijā ir bijis spēka avots gadsimtiem ilgi, tā ir palīdzējusi grūtos brīžos un priecējusi svētku reizēs, arī Ziemassvētkos".
Aptauja tika veikta 2009. gada decembrī. Kopumā tika aptaujāti vairāk nekā 900 respondenti vecumā no 15 līdz 70 gadiem.

Par SIA "Fazer maiznīcas"
“Fazer maiznīcas" ir otrā lielākā maizes ceptuve Latvijā, kas piedāvā plašu veselīgu un garšīgu maizes produktu klāstu. 2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 13,04 miljoni latu. Uzņēmuma produktu portfelī ir tradicionālā, gadu desmitiem atzītā maize ar zīmolu “Druva" un inovatīvā, īpaši augstas kvalitātes maize ar zīmolu “Fazer". Plašāka informācija par uzņēmumu atrodama www.fazermaiznicas.lv

Par Fazer koncernu
Fazer koncerns ir izveidojies no ģimenes uzņēmuma - kafejnīcas, ko 1981.gadā Helsinkos nodibināja Karls Fazers (Karl Fazer). Pašreiz koncerna uzņēmumi piedāvā ēdināšanas pakalpojumus un maizes produktus astoņās valstīs. Koncerna darbība balstās uz trīs galvenajām uzņēmuma vērtībām: klients, kvalitātes izcilība un komandas gars.
Fazer koncerna sastāvā ir četri biznesa virzieni - "Fazer Amica", "Fazer Maiznīcas", "Fazer Saldumi" un "Fazer Krievija". "Fazer Amica" ir viens no vadošajiem ēdināšanas uzņēmumiem Ziemeļvalstīs, Igaunijā, Latvijā un Krievijā. "Fazer Maiznīcas" piedāvā svaigus un garšīgus maizes izstrādājumus klientiem Somijā, Zviedrijā, Krievijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. "Fazer Krievija" ir viena no vadošajām maiznīcām Krievijā. "Fazer Saldumi" ir vadošais konfekšu un šokolādes izstrādājumu ražošanas uzņēmums Ziemeļvalstīs un Baltijā. Fazer koncerna apgrozījums 2008.gadā bija vairāk nekā 1,16 miljardi EUR, darbinieku skaits apmēram 15 000.

Vairāk informācijas: www.fazergroup.com

 

Nac.ag. LETA

x

Paroles atgadināšana