Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosOlas nepaliek lētākasAndra Ūdre, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts (LVAEI)
17.12.2010 Sākot no šā gada otrās puses, Latvijā būtiski samazinājušās olu ražotāju cenas - no 56 santīmiem par 10 gab. līdz 42 santīmiem, liecina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra informācija. Savukārt olu mazumtirdzniecības cenas Rīgas veikalos šai pašā laikā ir ievērojami palielinājušās - no 92 santīmiem par 10 gab. līdz 99 santīmiem. Šā gada pirmajos deviņos mēnešos olu eksports ir būtiski pieaudzis no 9 000 tonnām līdz 14 000 tonnām, bet olu produktu eksports gandrīz trīskāršojies no 500 tonnām līdz 1400 tonnām. Latvijas olu ražotāji iepriekšējos gados ir paveikuši milzīgu darbu un tagad spēj nodrošināt vietējo tirgu ar kvalitatīvām un cenu ziņā konkurētspējīgām vistu olām. Īpaši priecē ražotāju panākumi eksporta tirgos, bet neizpratni rada olu cenu pieaugums mazumtirdzniecībā. Ja ražotāji spēj piedāvāt produktu par zemu cenu, tad ceļā līdz Latvijas patērētajam cenas savu samazinājuma tendenci ne tikai ir pazaudējušas, bet pat mainījušas virzienu, uzskata LTVC vadītāja Ingūna Gulbe. |