Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosLatvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts izsludina aptauju Latvijas pārtikas ražotājiem par Latvijas ražojumu dalību starptautiskajā pārtikas izstādē - gadatirgū Internationale Grüne Woche Berlin jeb Zaļajā nedēļāIneta Vilciņa, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts (LVAEI)
26.07.2011 Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts izsludina aptauju Latvijas pārtikas ražotājiem par Latvijas ražojumu dalību starptautiskajā pārtikas izstādē - gadatirgū Internationale Grüne Woche Berlin jeb Zaļā nedēļa, kas norisināsies 2012. gada janvārī Vācijā, Berlīnē. Katras valsts koptēlu veido daudzi mazāki, bet tādēļ nebūt ne mazāk svarīgi elementi. Pārtikas produkti un ēšanas ieradumi ir daži no šādiem elementiem, bez kuriem būtu grūti izveidot pilnvērtīgu stāstu par kādu valsti, tautu un kultūru. Tieši tādēļ ir tik būtiski noteikt mūsu ēšanas jeb gastronomisko dzīvesziņu, ko varētu dēvēt par gastronomisko identitāti. Projekta uzdevums ir noskaidrot šīs identitātes pamatnosacījumus iecienītākos un tradicionālākos latviešu pārtikas produktus, kurus mēs uzskatām par cienīgiem pārstāvēt mūsu valsti. No 2011. gada 26. jūlija līdz 2011. gada 9. augustam LVAEI mājaslapā www.lvaei.lv tiek izsludināta aptauja Latvijas pārtikas nozares uzņēmumiem. Tās mērķis apkopot informāciju par vietējās izcelsmes pārtikas produktiem, kurus paši ražotāji vēlētos izcelt kā iespējamos piemērus gastronomiskajai identitātei. Uzņēmumiem ir jāaizpilda pieteikumu forma, minot uzņēmuma nosaukumu un pārtikas p roduktus, kurus piedāvā iekļaut iedzīvotāju aptaujā ar iespēju tos pārstāvēt valsts kopstendā izstādē Internationale Grüne Woche. Aizpildītā pieteikuma forma jānosūta elektroniski, pa faksu, vai jānosūta pa pastu līdz 9.augustam. Uzņēmumu iesūtītā informācija būs kā pamatojums, pārtikas produktu saraksta sagatavošanai publiskai iedzīvotāju aptaujai. Aptaujā tiks aicināti piedalīties visi Latvijas iedzīvotāji, lai izvēlētu tos pārtikas produktus, kuriem pēc viņu domām, būtu jāpārstāv valsts. Par izstādi Internationale Grüne Woche: Zaļā nedēļa Berlīnē ir viena no lielākajām pārtikas izstādēm gadatirgiem Vācijā (415 000 apmeklētāju 2011.gadā). Izstādes mērķauditorija patērētāji no Vācijas un tās kaimiņvalstīm, pārtikas preču vairumtirgotāji un mazumtirgotāji, lauksaimniecības produktu importētāji, lauksaimniecības, mežsaimniecības, dārzkopības, un zvejas eksperti, lauksaimniecības politikas un administrēšanas eksperti. Izstādē akreditējas arī populārāko mediju žurnālisti no dažādām pasaules valstīm (5000 pārstāvju 2011. gadā). Vienlaikus šī izstāde ir kā politiskais forums, kurā piedalās lielākā daļa ES valstu, kā arī citu valstu lauksaimniecības un pārtikas nozares ministru. Latvijas valsti ik gadu pārstāv Zemkopības ministrs. Izstādes laikā tiek rīkotas dažādas apmācības, semināri, kongresi un forumi. 2011. gada izstādē kopumā piedalījās 1632 dalībnieki no 57 pasaules valstīm. Latvija izstādē piedalās jau deviņus gadus. |