Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosJauns interneta eko preču veikals EkoVeikals.lvAgroPols
13.10.2011 Cilvēki arvien vairāk aizdomājas par to, ko viņi ēd un kādas higiēnas preces lieto. Sākot pētīt ikdienā lietoto produktu sastāvu, cilvēki bieži ir šokā kā tas var būt, ka tādas kaitīgas vai maz pētītas vielas tiek lietotas katru dienu, skaidro EkoVeikals.lv veidotājs Helmuts Apsis. Līdz ar lielo pieprasījumu, darbu sācis jauns eko preču veikals EkoVeikals.lv, kas sola aptvert visas lielākās eko preču grupas - sākot no pārtikas un beidzot ar higiēnas precēm un dzīvnieku eko pārtiku. Pasaules Dabas fonda un Zemes Draugu organizācijas starptautiskais pētījums atklāj, ka ikviena cilvēka asinīs ir vismaz 18 ķīmiskas vielas, kas cilvēka organismā nav dabīgi sastopamas, bet uzņemtas ar pārtiku un iegūtas no piesārņotas vides. Liela daļa pārtikas, kas paredzēta masu patēriņam, tiek ražota, izmantojot konservantus un sintētiskas krāsvielas, kuru ietekme uz cilvēku organismu ir maz pētīta. Šo vielu klātbūtne ikdienā lietotos produktos rada arvien lielāku satraukumu dažādās veselības organizācijās visā pasaulē un palielina bioloģisku produktu noietu tirgū. Pamatojoties uz iepriekšējo pieredzi interneta tirdzniecībā un vēlmi veicināt zaļu domāšanu, EkoVeikals.lv projekta autori ir radījuši interneta veikalu, kur ir pieejama plaša dabīgo un ekoloģisko ražotāju zīmolu izvēle - šobrīd vairāk kā 100 zīmoli, kas nepārtraukti tiek papildināti ar jauniem. Projekts tika aizsākts šā gada pavasarī. Lai tradicionālā veikalā izvērtētu produktu aprakstu un sastāvu, salīdzinātu cenas, apskatītu visus zīmola produktus, nepieciešams ļoti daudz laika. Interneta veikals piedāvā visus šos instrumentus, padarot iepirkšanos ātrāku un ērtāku, neizejot no mājas, saka Helmuts Apsis. Viņš arī norāda, ka Latvija tiek uzskatīta par vienu no zaļākajām valstīm Eiropā un kāpēc lai mēs to neuztvertu kā bagātību un resursu, kas jāsaglabā. Katram no mums ir iespēja pielikt savu roku vides saglabāšanā, izmantojot preces un iepakojumus, kas vidē ātri sadalās un nepiesārņo gruntsūdeņus, skaidro Helmuts Apsis. Signe Meirāne, dzīvesstila portāla www.cetrassezonas.lv veidotāja, par ekoproduktiem saka: Pēdējā laikā vārds ekoloģisks un bioloģisks ir kļuvis par tādu kā modes vārdu. Un tam ir divi iemesli. Pirmkārt, to izraisījusi produktu izveidotā ekskluzivitāte tādā mērā, ka bioloģiski produkti pieejami tikai dažos veikalos, tirdziņos, kas nozīmē, ka to pieejamība ir ierobežota. Otrkārt, bioloģiski produkti tiek pārdoti pārsvarā mazos veikaliņos un līdz ar to par lielāku cenu, kas tālāk rada ikviena bioloģiska produkta ekskluzivitāti. Bet tam tā nevajadzētu būt, jo bioloģiski audzētam un gatavotam produktam būtu jābūt nevis modes lietai, bet normālai ikdienas parādībai, kā tas bija pirms pavisam neilga laika. Un ikviens, kurš šādu iespēju piedāvā citiem ir malacis, jo tas arvien vairāk iedrošina uz labāku dzīvi. Un, lai vai cik mazs mums liekas pašu ieguldījums visā plašajā planētas sistēmā, tas ir liels, ja zinām, ka neesam vienīgie. Domājot par bērniem, planētu un pats galvenais savu veselību, izvēlies bioloģiski audzētu un gatavotu produktu. Jo tam ir nozīme. Ņemot vērā pircēju intereses pieaugumu, Latvijā pieprasījums pēc ekoproduktiem pēdējos gados aizvien pieaug. Pēc novērtēšanas, katru gadu tirgus apjoms pasaulē palielinās par 16-20%. Pamatapjoms Eiropā ir Vācija, kas aizņem apmēram 28% no tirgus, kam seko Francija, Itālija, Šveice. Pēc speciālistu novērtēšanas, ekoproduktu tirgus desmit gadu laikā ir pieaudzis par trim reizēm, sākot no 18 miljoniem 2000. gadā līdz 60 miljoniem dolāru 2010. gadā. |