Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgos"Latvijas maiznieks" plāno startu saldētās produkcijas eksportāIngrīda Mičāne, Nac.ag. LETA
03.09.2013 Maizes ražotājs AS "Latvijas maiznieks" nākotnē plāno paplašināties eksporta tirgos, pievēršoties arī saldētas produkcijas eksportam uz Skandināviju un citām kaimiņvalstīm, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" atzina maizes un konditorejas izstrādājumu ražotāja AS "Latvijas maiznieks" tirdzniecības un mārketinga vadītājs Artūrs Ilziņš. "Patlaban primārais tirgus ir Latvija, tomēr skaidrs, ka kādā brīdī sasniegsim kapacitāti un būs jāattīstās arī eksporta tirgos. Arvien vairāk pievēršamies tādas produkcijas ražošanai, kur minimāli izmantotas E vielas, līdz ar to šādu maizi nav iespējams tālu eksportēt. Maizes ēšanas tradīcijas dažādās valstīs atšķiras, tomēr visur aizvien lielākā cieņā ir dažādi saldētas maizes izstrādājumi, un tas paver ļoti plašas eksporta iespējas," sacīja Ilziņš. Viņš atzina, ka pārtikas ražotājiem īpaši potenciāls ir Ķīnas tirgus, kur strauji pieaug maizes patēriņš, un saldētu produkciju turp var eksportēt neierobežotos daudzumos. "Vienlaikus jāatzīst, ka šis reģions, kā arī pēdējā laikā aizvien plašākā pārtikas biznesa pievēršanās Arābijas tirgiem mums tomēr nebūs aktuāla. Negribam atkārtot citu kļūdas, tādēļ audzēsim eksporta apjomus jau esošajos tirgos Igaunijā, Lietuvā, Anglijā, kā arī Skandināvijas valstīs un Krievijā. Tāpat meklējam jaunus tirgus tepat Latvijas tuvumā." Jautāts, cik liela patlaban ir "Latvijas maiznieka" tirgus daļa, viņš norādīja, ka tā ir 24% visos maizes segmentos ar lielāku akcentu uz rudzu maizes segmentu. "Nākamgad plānojam tirgus daļu palielināt vēl par 14%, kas atbildīs arī mūsu apgrozījuma pieaugumam. Ja pērn apgrozījums pārsniedza 10,5 miljonus latu, šogad stratēģiskais mērķis ir apmēram 13 miljoni latu. To sasniegsim ar kvalitātes un darba efektivitātes kāpināšanu. Audzēt tirgus daļu plānojam vēl pāris gadus, tomēr tad vietējā tirgus potenciāls būs izsmelts. Iemesls - ne tikai iedzīvotāju skaita samazinājums, bet arī uztura paradumu maiņa. Pēdējos gados maizes patēriņš samazinās - ja pirms 20 gadiem viens iedzīvotājs apēda 90 kilogramus maizes gadā, patlaban - tikai 40 kilogramus. Vietā nākuši citi produkti, galvenokārt - brokastu pārslas ar pienu," atzina uzņēmējs. Pilnu interviju ar Ilziņu lasiet "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas" . |