Latvijas tirgos

Pārtikas un dzērienu mazumtirdzniecības nozares līderis pērn - "Maxima Latvija"

Ainārs Sauka, Nac.ag. LETA
10.12.2013

Pērn pārtikas un dzērienu mazumtirdzniecības nozares līderis ar 450,37 miljonu latu apgrozījumu bija SIA "Maxima Latvija", liecina "Latvijas Tālruņa", "Firmas.lv" un aģentūras LETA biznesa portāla "Nozare.lv" veidotais "Latvijas biznesa gada pārskats 2013".

Vēl nozares uzņēmumu "Top 10" pirmajā trijniekā iekļuvuši tādi uzņēmumi kā SIA "Rimi Latvia" ar 443,33 miljonu latu apgrozīju un SIA "Elagro trade" ar 85,98 miljonu latu apgrozījumu.

Tāpat "Top 10" iekļuvuši tādi uzņēmumi kā SIA "Philip Morris Latvia" ar 67,05 miljonu latu, SIA "Palink" ar 66,92 miljonu latu, SIA "Baltic Trade Network" ar 60,37 miljonu latu, SIA "SPI Distribution (Latvia)" ar 59,44 miljonu latu, SIA "Greis" ar 55,34 miljonu latu, SIA "Baltic Sales Network" ar 44,58 miljonu latu un SIA "NP Foods" ar 41,31 miljona latu apgrozījumu.

"Latvijas biznesa gada pārskatā" norādīts, ka pērnais gads nozarei bija ar cerību uz nākotni. Iedzīvotāju skaits ir samazinājies, cenas nav būtiski pieaugušas, novērojama tendence uz deflācijas pieaugumu.

Kopumā problēmas nozarei rada nelabvēlīgā iedzīvotāju migrācija un demogrāfiskais stāvoklis kopumā. Tāpēc nāksies arī vēl skrupulozāk sekot līdzi Latvijā esošo pircēju vēlmēm un iepirkšanās paradumu izmaiņām, tās analizēt un tām pakārtot veikalu piedāvājumu.

Pārskatā atzīmēts, ka modernā tirdzniecībā skatās uz plūsmu. Piemēram, raugoties uz lielveikaliem, novērots, ka plūsma tiek izmantota tā, lai cilvēkiem ir ērti iepirkties, nokārtot dažādas lietas. Mazumtirdzniecības nozarē konkurence ar katru gadu pieaug, jo notiek attīstība, par ko liecina jaunu veikalu - kā lielu, tā mazu - atvēršana.

Nac.ag. LETA

x

Paroles atgadināšana