Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosLauksaimnieki norāda uz nepieciešamību reklamēt vietējo, nevis importa produkcijuLīva Liepniece, Zemnieku Saeima (ZSA)
19.08.2014 12. augustā valdība atbalstīja Zemkopības ministrijas sagatavoto noteikumu projektu, kas paredz "Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmā" (NPKS) turpmāk iekļaut arī tos produktus, kas atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, nav audzēti Latvijā, pilns pārstrādes cikls notiek Latvijā un tos varēs atpazīt pēc norādes Bordo karotīte". Biedrība "Zemnieku saeima" (ZSA) un "Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija" (LLKA) neatbalsta šādu lēmumu, it īpaši tagad, kad pastiprināti ir nepieciešama reklāma vietējo produktu patēriņam. Biedrības "Zemnieku saeima" valdes priekšsēdētāja vietniece Maira Dzelzkalēja: "Ja šobrīd tiks ieviesta "Bordo karotīte", tad valsts nauda tiks ieguldīta importa produktu reklamēšanā, kas šobrīd ir absolūti nepieņemami. Pēc Krievijas aizlieguma ievest lauksaimniecības produkciju, mūsu uzdevums ir veicināt un pastiprināti reklamēt vietējās produkcijas izmantošanu un patērēšanu, jo mums ir jādomā par mūsu lauksaimniekiem un to, kā viņiem palīdzēt šajā situācijā. Iepriekš Latvijā norisinājās lieliska eiro ieviešanas kampaņa. Šobrīd ir īstais brīdis, kad valstij ir jāizmanto iepriekš iegūtā pieredze un jāizveido reklāmas kampaņa vietējiem pārtikas produktiem." LLKA valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons norāda, ka šobrīd būtu svarīgi veidot tādu kampaņu, kas tiešā veidā sasniedz vajadzīgo mērķi, lai Latvijas patērētājs izvēlētos vietējo produktu. I.Jansons: "Ir jāsēžas pie viena galda visām iesaistītājām pusēm - zemniekiem, ražotājiem, lielveikaliem, nozaru organizācijām un ar valsts atbalstu jāveido plaša informatīvā kampaņa, lai veicinātu Latvijā ražoto produktu patēriņu. Piemēram, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera jau ir paziņojusi par saviem plāniem strādāt šajā virzienā, domāju, būtu vērtīgi tikties ar viņiem un apvienot spēkus vienā kampaņā, lai nemulsinātu patērētāju." "Bordo karotītē" paredzēts izmantot izejvielas, kuras Latvijas dabas apstākļu dēļ nav iespējas piegādāt visa gada garumā. Ražotāji varēs ražot paaugstinātas kvalitātes produktus no ievestām izejvielām, un to pilns pārstrādes cikls notiks Latvijā. |