Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgos"Spilvas" strīdā ar "Mildu" saistībā ar tomātu mērces preču zīmi apstiprināts izlīgumsZelma Strupka, Nac.ag. LETA
28.08.2014 Augstākās tiesas (AT) Civillietu tiesu palāta šodien apstiprināja izlīgumu SIA "Spilva" prasībā pret SIA "Milda KM" par preču zīmes nelikumīgas izmantošanas pārtraukšanu. Kā aģentūru LETA informēja AT preses sekretāre Baiba Kataja, līdz ar lēmuma pieņemšanu par izlīguma apspirināšanu tiesa izbeidza tiesvedību lietā. "Spilva" ar prasību pret "Mildu KM" tiesā vērsās, lūdzot pārtraukt un aizliegt negodīgu konkurenci un prettiesisku preču zīmei sajaucami līdzīgu apzīmējumu izmantošanu, izņemt no tirdzniecības pārkāpuma preces "Ķīnas saldskābā mērce" un "Asā Ķīnas saldskābā" par pārkāpējas līdzekļiem, aizliegt izmantot vārdu "Ķīnas" tomātu un garšvielu mērču marķēšanā, aizliegt produktu noformēšanā izmantot sarkanu vāciņu ar baltiem burtiem. Produktu "Ķīnas saldskābā mērce ar ananāsiem" "Spilva" ražo kopš 1999.gada augusta. Produktu "Ķīnas saldskābā mērce ar ananāsiem" patērētājs atpazīst ne tikai pēc etiķetes, bet arī pēc kopējā produkta noformējuma un pēc tā nosaukuma "Ķīnas". Prasītāja uzskatīja, ka tai ir izņēmuma tiesības arī uz vārdisko apzīmējumu "Ķīnas", kas, lai arī nav atsevišķi reģistrēts, bet ir plaši pazīstamās zīmes būtiska daļa, jo ir ilgstoši lietots, lai apzīmētu "Spilvas" ražoto saldskābo mērci ar ananāsiem. Atbildētāja 2011.gada pirmajā pusē ir uzsākusi identiska produkta, proti, "Ķīnas saldskābā mērce" un "Asā Ķīnas saldskābā", ražošanu un tirdzniecību. Izskatot lietu pirmajā instancē, Rīgas apgabaltiesa 2012.gada 19.aprīlī "Spilvas" prasību noraidīja. LETA jau ziņoja, ka Rīgas apgabaltiesa līdz 11.septembrim atlika "Spilvas" prasības lietas izskatīšanu pret "Mildu KM" citā strīdā par preču zīmi - marķējuma "Bez konservantiem" vizuālo atainojumu. Arī šīs lietas izskatīšana tika atlikta saistībā ar iespējamo mierizlīgumu. Prasītāja mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne aģentūrai LETA iepriekš pauda, ka uzņēmums aizstāv savu reģistrēto preču zīmi - marķējumu -, kas ietver konkrētu šīs preču zīmes vizuālo noformējumu. Šajā gadījumā tas ir marķējuma "Bez konservantiem" vizuālais atainojums uz produkcijas etiķetēm, norādīja uzņēmumā. Arī "Spilvas" pārstāve minēja, ka pastāv iespēja rast mierizlīgumu. |