Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosPārtikas un dzērienu industrijas līderis pērn - "Rīgas piena kombināts"Ingrīda Mičāne, Nac.ag. LETA
11.11.2014 Pagājušajā gadā pārtikas un dzērienu ražošanas nozares topa līdere ar 115,70 miljonu eiro apgrozījumu bija AS " Rīgas piena kombināts ", liecina "Firmas.lv" un aģentūras LETA veidotais "Latvijas biznesa gada pārskats 2014". Nozares uzņēmumu desmitniekā iekļuvuši arī AS "Latvijas balzams" ar 101,1 miljona eiro apgrozījumu, AS "Dobeles dzirnavnieks" ar 84,82 miljonu apgrozījumu, SIA "Cido grupa" ar 55,89 miljonu eiro apgrozījumu, AS "Cēsu alus" ar 49,60 miljonu eiro apgrozījumu, AS "Tukuma piens " ar 49,17 miljonu eiro apgrozījumu, AS "Preiļu siers" ar 48,26 miljonu eiro apgrozījumu, AS "Valmieras piens " ar 44,42 miljonu eiro apgrozījumu, AS 'HKScan Latvia" ar 37,70 miljonu eiro apgrozījumu un SIA "Latvijas piens " ar 37,20 miljonu eiro apgrozījumu. Kā izdevumā norāda " Rīgas piena kombināta " vadītājs Normunds Staņēvičs, aizvadītais gads piena nozares vēsturē ieies ar rekordaugstu iepirkuma cenu, savukārt pārstrādei nācies nopietni pievērsties ražošanas optimizācijai, lai panāktu produktu rentabilitāti. Savukārt Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure akcentē, ka pērn industrija piedzīvojusi stabilizāciju - eksports turpinājis kāpumu, apsteidzot importu, kā arī palielinājušās investīcijas uzņēmumu attīstībā. Kā negatīvie aspekti minētas izejvielu un resursu augstās cenas, kā arī iedzīvotāju zemā pirktspēja. Tikmēr attiecībā uz nākotni izdevuma eksperti prognozē, ka perspektīva visos tirgos būs uzņēmumiem, kuri spēs piedāvāt kvalitatīvus pārtikas produktus ar augstu pievienoto vērtību. Tāpat svarīgi, kāds turpmāk būs vietējais patēriņš, līdz ar to valstij un vietējiem uzņēmējiem kopā jādomā, kā pārdalīt vietējo tirgu par labu pašmāju ražotājiem, izkonkurējot importa produkciju. "Latvijas biznesa gada pārskata" kārtējā izlaidumā iekļautas veiksmīgāko uzņēmēju un nozaru ekspertu atziņas un prognozes, kā arī padziļināts biznesa vides apskats un detalizēti nozaru uzņēmumu saraksti. |