Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosLIAA piena nozares eksportspējas izpētei veltīs 160 000 eiroRaivis Spalvēns, Nac.ag. LETA
22.12.2014 Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) piena nozares eksportspējas izpētei veltīs 160 000 eiro. Informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā liecina, ka LIAA izsludinājusi iepirkumu par piena pārstrādes nozares eksportspējas un eksporta tirgu novērtējumu. Iepirkuma prognozētā līgumcena ir 160 000 eiro. LIAA informē, ka iepirkuma mērķis ir veikt analītisku pētījumu par Latvijā ražotu specifisku piena produktu grupu eksporta potenciālu un iespējām uz Ķīnu, Kazahstānu, Azerbaidžānu un Apvienotajiem Arābu Emirātiem. Tāpat iepirkuma ietvaros paredzēts sniegt priekšlikumus konkrētu produktu virzīšanai perspektīvākajos mērķa tirgos. Interesenti pieteikumus var iesniegt līdz 2015.gada 2.februārim. Jau ziņots, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ar lielākajām Latvijas nozaru asociācijām slēgs līgumus par četru miljonu eiro atvēlēšanu eksporta tirgu paplašināšanai. LIAA direktors Andris Ozols iepriekš informēja, ka līgumu projekti ir sagatavoti un nosūtīti asociācijām saskaņošanai. LIAA paredz slēgt sadarbības līgumus ar Latvijas Pārtikas uzņēmēju federāciju, Latvijas Piensaimnieku centrālo savienību, Latvijas Zivrūpnieku savienību, autopārvadātāju asociāciju "Latvijas auto", Latvijas Loģistikas asociāciju, Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmumu asociāciju, Vieglās rūpniecības uzņēmumu asociāciju, Latvijas Veļas ražotāju asociāciju un Latvijas Lauksaimnieku kooperatīvu asociāciju. Ozols stāstīja, ka nozares ir apliecinājušas nepieciešamību pēc tirgus pētījumiem, piemēram, starptautiskās pētījumu kompānijas "Nielsen" pētījumiem par pārtikas ražotāju iespējām iekļūt starptautiskās pārtikas ķēdēs utt. "Piena nozares uzņēmumi ir izteikuši vēlmi noskaidrot, piemēram, piena pulvera, sūkalu, sviesta, siera un saldējuma potenciālu ārvalstu tirgos. Šādi pētījumi ļautu uzņēmumiem apjaust savas iespējas iekarot patlaban neapgūtus ārvalstu tirgus," uzsvēra Ozols. Līgums starp LIAA un asociācijām paredz, ka asociācijas definē prioritāros mērķa tirgus, kur plānots organizēt eksporta atbalsta aktivitātes, kā arī asociācijām jāsniedz priekšlikumi par nepieciešamajām eksporta atbalsta aktivitātēm, piemēram, tirgus pētījumiem, ārvalstu tirdzniecības aģentu pakalpojumu iegādi, eksporta atbalsta pasākumu rīkošanu utt. Līdz šim vēlmi pēc tirgus pētījumiem izteikusi Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība, kura vēlas pētījumus par darījumu iespējām Kuveitā, Pakistānā, Irānā, Zviedrijā un Norvēģijā. Savukārt Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija izteikusi vēlmi iegādāties "Nielsen" datus par Zviedriju, Somiju, Norvēģiju, Dāniju, Japānu un Ķīnu. Interesi piesaistīt ārvalstu tirdzniecības aģentus Azerbaidžānā, Uzbekistānā, Ukrainā, Moldovā, Ķīnā, Apvienotajos Arābu Emirātos un ASV izteikusi Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija. Latvijas Veļas ražotāju asociācijai ir interese par aģentu piesaisti Tuvo Austrumu un Āzijas tirgos, kā arī Singapūrā. |