Latvijas tirgos

Pērkot olas Lieldienām, priekšroku dot baltajām vai vietējās izcelsmes

Kazimiera Puzo, SIA "ELVI Latvija"
01.04.2015

Latvijas mazumtirgotāja ELVI veiktajā pircēju aptaujā par iepirkšanās paradumiem Lieldienās noskaidrots - iegādājoties svētkiem olas, katram trešajam respondentam ir būtiski, lai tās būtu baltas (30%) vai vietējās izcelsmes (30%). "Veikalos ELVI jau tagad pārdošanā ir pieejamas gan baltās olas, gan pašmāju brūnās olas no Latvijas ražotājiem un zemniekiem, gan dažādas tematiskas dekorācijas, dāvanas, suvenīri, saldumi utt.," informē SIA "ELVI Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Gandrīz visi aptaujas dalībnieki (97%) norāda, ka Lieldienas tiks sagaidītas ģimenes lokā. Svētkos tiks krāsotas olas (28%), rīkotas olu kaujas (25%) un šūpošanās (20%). Mazāk populāras Lieldienu tradīcijas ir olu slēpšana (10%), baznīcas apmeklējums (6%) un tuvinieku apdāvināšana (6%).

Arī šogad tāpat kā pērn Lieldienu mielastam galvenokārt tērēs no 11 līdz 20 eiro, ko norādīja 39% respondentu, bet katrs trešais respondents (31%) - pat no 21 līdz 30 eiro. Kā atzinuši 64% aptaujas dalībnieku, viss nepieciešamais svētkiem tiks iepirkts tuvējā lielveikalā. "Mazumtirgotāja ELVI pārdošanas dati iepriekšējos gados liecina - lielākā pircēju aktivitāte gaidāma dienā pirms Lieldienām, proti, sestdien," atzīst L.Vārtukapteine. Arī vairākums respondentu (70%) atzinuši, ka olas Lieldienu rītam tiks krāsotas iepriekšējā vakarā. Savukārt olu daiļošanai galvenokārt tiks izmantotas pārbaudītas sentēvu metodes - sīpolu mizu vai citu augu, zālīšu vai ogu novārījums.

"Protams, svētkiem galvenokārt tiks iegādāti Lieldienām un pavasarim atbilstoši produkti un preces - tam piekrituši arī 65% aptaujāto. Tomēr arī laikapstākļi var ietekmēt pircēja groza saturu. Ja brīvdienās laiks saglabāsies lietains, vējains un auksts, cilvēki mazāk uzturēsies ārā, līdz ar to mazāk izvēlēsies iegādāties pārtikas produktus un preces atpūtai pie dabas. Piemēram, pērnā gada Lieldienās, kas bija aprīļa beigās un ārā lutināja saule, veikalos ELVI bija ievērojami audzis pieprasījums pēc bumbām, griliem un tā piederumiem, gaļas pusfabrikātiem, vienreizlietojamajiem traukiem, papīra salvetēm un galdautiem, roku dvieļiem un kečupiem," skaidro L.Vārtukapteine.

Aptauju laika posmā no 13.marta līdz 31.martam veica mazumtirgotājs ELVI, izmantojot elektronisko aptauju rīku visidati.lv. Aptaujas ietvaros aptaujāti 414 respondentu, kuru vidējais vecums ir 34,5 gadi. Vairāk informācijas par aptauju var skatīt šeit: www.visidati.lv/res/105781912432004/ .

ELVI ir franšīze vieno jau 52 Latvijas mazumtirgotāju - franšīzes ņēmēju -, kam pieder vairāk nekā 150 veikalu ELVI visā Latvijā. Šogad pašmāju zīmols "ELVI" atzīmē 15 gadu jubileju - pirmais veikals ELVI tika atvērts 2000.gadā Siguldā.

SIA "ELVI Latvija" ir zīmola ELVI turētāja un franšīzes devēja, kas nodrošina veikalu sekmīgu darbību, garantē mārketinga atbalstu, vienotu iepirkumu, IT nodrošinājumu, tirdzniecības atbalstu veikala iekārtošanas laikā un ikdienas darbā.

SIA "ELVI Latvija"

x

Paroles atgadināšana