Citas ziņas sadaļā
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Eksotiskie augļi mūsu veikalos
BIOR pētījumi par Latvijas iedzīvotāju pārtikas patēriņu
"Latvijas balzama" alkoholisko dzērienu ražošanai iepirkto dabīgo izejvielu daudzums divu gadu laikā audzis par 30%
"Orkla Confectionery&Snacks Latvija" veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā
Krievijas tirgus, šprotes, zemas algas - trīs nepatiesi mīti par eksportu
Latvijas tirgosLatvijas iedzīvotāji plāno svētkos apēst vismaz trīs līdz četras olas katrsJānis Beseris, SIA "Maxima Latvija"
01.04.2015 Lai gan līdz Lieldienām palikušas pāris dienas un olu pārdošanas apjomi veikalos vēl nav sasnieguši savu maksimumu, gandrīz puse jeb 48% Latvijas iedzīvotāji Lieldienās plāno apēst trīs līdz četras olas, bet 30% - piecas un vairāk olu, liecina "Maxima Latvija" veiktā aptauja. Savukārt vienu līdz divas olas svētkos plāno apēst 21% respondentu, bet tikai 1% iedzīvotāju svētkos neplāno ēst olas. "Lai gan iedzīvotāji olas svētkiem sāk iepirkt aptuveni vienu nedēļu pirms tiem, tradicionāli olu pārdošanas apjomi visstraujāk pieaug tieši pirmssvētku dienā. Pērn uz svētkiem "Maxima Latvija" veikalos iedzīvotāji svētku nedēļā nopirka vairāk nekā 4,3 miljonus olu. Arī šogad plānojam, ka visaktīvākā olu pirkšana būs tieši pirmssvētku dienā. Jau šobrīd redzam, ka olu pārdošanas apjomi, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, pieaug pamazām, par aptuveni 12%. Jāpiebilst, ka šogad olu pārdošanas apjomi varētu būt lielāki, jo šogad starp katoļu un pareizticīgo Lieldienām nav tik liels laika posms kā tas bija pagājušajā gadā," norāda "Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa. "Maxima Latvija" veikalos un internetveikalā e-maxima.lv iedzīvotāji var izvēlēties starp baltām un brūnām vistu olām, kā arī paipalu olām. Lai gan ierasti uz Lieldienām strauji pieaug pieprasījums pēc baltām vistu olām, vairāk pirktas tomēr ir brūnās vistu olas. Olas ir galvenais pārtikas produkts Lieldienās, to atzīst arī 96% respondentu. Savukārt otrā vietā tiek ierindoti svaigi dārzeņi un augļi, kam seko maizes un konditorejas izstrādājumi, kā arī svaiga gaļa. Tāpat pircēju uzmanība gan pērn, gan jau tagad, dažas dienas pirms svētkiem, tiek pievērsta majonēzei, un pircēju groziņos tā parādās arvien biežāk. "Pagājušajā gadā uz Lieldienām pieauga svaigas gaļas pārdošanas apjomi, kā arī iedzīvotāji vairāk pirka ogles un degšķīdumus, taču tas skaidrojams ar silto un saulaino laiku, kāds tas pērn bija Lieldienu brīvdienās," stāsta internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa. Viņa piebilst, ka šogad aktivizējušies arī tie Latvijas iedzīvotāji, kas dzīvo un strādā ārzemēs, bet vēlas uz svētkiem iepriecināt savus radiniekus un draugus dzimtenē, tādējādi ar internetveikala e-maxima.lv palīdzību iepriecina savus mīļos ar gardiem pārsteigumiem. Ierasti uz svētkiem pieaug arī dažādu olu krāsu, etiķešu, uzlīmju un dekoru pārdošanas apjomi. Šogad populārākas ir kļuvušas dažādas olu uzlīmes un termoetiķetes, jo to pārdošanas apjomi, salīdzinājumā ar pērno gadu ir palielinājušies par 42%. Savukārt saldumu kategorijā uz svētkiem vispopulārākie ir šokolādes zaķi un olas, kas visvairāk iepriecina mazos svinētājus. Jau šobrīd šokolādes zaķu un olu pārdošanas apjomi strauji sāk pieaugt, ja salīdzina ar pagājušo gadu, tad tie pieauguši jau par 80%. Tradicionāli Lieldienās pieaug arī sīpolu pārdošanas apjomi, jo iedzīvotāji pieraduši olas krāsot sīpolu mizās. Lielākā daļa jeb 93% Latvijas iedzīvotāju arī min, ka Lieldienas nav iedomājamas bez olu krāsošanas, tāpat daļa iedzīvotāju pie populārākajām tradīcijām min olu kaujas, šūpošanos, kā arī baznīcas apmeklējumu. Lieldienas pavadīs ar ģimeni, paši gatavojot maltīti Vairāk nekā 60% respondentu min, ka Lieldienas plāno pavadīt kopā ar ģimeni, 20% dosies ciemos pie radiem vai draugiem uz laukiem, bet 13% jau ieplānojuši doties uz kādu no Lieldienu svētku pasākumiem. Savukārt 3% respondentu svētkos strādās, bet 2% tos pavadīs ārzemju ceļojumā, bet pavisam neliela daļā svētkus nav plānojuši svinēt. Lieldienas nav iedomājamas ne tikai bez olām, bet nepieciešama ir arī pārējā maltīte. Tādēļ 59% respondenti plāno lielāko daļu svētku ēdienu gatavot paši, 27% ir pārliecināti, ka visu maltīti pagatavos pašu spēkiem, bet 9% respondentu lielāko daļu svētku ēdienu iegādāsies veikalā. Savukārt 4% respondentu, vēloties sevi atbrīvot no rūpēm par maltīšu gatavošanu, visu nepieciešamo svētku galdam, tai skaitā visus ēdienus, iegādāsies veikalā. Trešdaļa jeb 33% aptaujāto Lieldienu svētku maltītei šogad plāno tērēt 11-25 eiro, teju 32% respondentu tērēs 26-40 eiro, vēl 16% iedzīvotāju tērēs 41-55 eiro. Savukārt 8% aptaujāto svētku maltītes iegādei tērēs 56-70 eiro, 2% - 71-85 eiro, vēl 2% tērēs 86-100 eiro, bet 7% respondentu maltītei atvēlēs naudas summu, kas nepārsniegs 10 eiro. Runājot par olu kaujām ar sabiedrība pazīstamiem cilvēkiem, 15% respondentu vēlētos uz olu dueli izaicināt TV un radio raidījumu vadītāju Baibu SipenieciGavari, 10% respondentu gribētu redzēt Rīgas mēru Nilu Ušakovu kā pretinieku olu kaujās, bet trešo vietu dala dziedātājs Intars Busulis un Zentiņa no seriāla "Ugunsgrēks" jeb aktrise Regīna Devīte. Aptauja par Lieldienām bija izvietota "Maxima Latvija" mājas lapā laika posmā no 24.marta līdz 31.martam, un tajā kopumā piedalījās 2659 respondenti. |