Latvijas tirgos

"Latvijas Piens" ieguvis starptautiski elitāro BRC sertifikātu

Rita Voronkova, SIA "Latvijas Piens"
29.04.2015

Latvijas lauksaimniekiem piederošais piena pārstrādes uzņēmums Latvijas Piens saņēmis starptautiski elitāro britu mazumtirdzniecības uzņēmumu asociācijas British Retail Consortium (BRC) Standarts for Food Safety standarta sertifikātu. Tas apliecina produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem.

Anita Skudra, Latvijas Piens valdes priekšsēdētāja: "Starptautiski atzīta sertifikāta iegūšana ir apliecinājums Latvijas Piens spējai būt sekmīgam starptautiskā siera tirgus dalībniekam, eksportējot sieru, kas saražots no vietējiem piensaimniekiem saražotā piena.

Sertifikāta iegūšana bija mērķtiecīgs darbs, lai parādītu uzņēmuma apņemšanos nodrošināt pārtikas nekaitīgumu, kvalitāti un atbilstību normatīvajām prasībām, kā arī spēju nepārtraukti pilnveidoties. Tas ir viens no stingrākajiem brīvprātīgi piemērojamajiem pārtikas nekaitīguma un kvalitātes vadības standartiem pasaulē."

BRC standarta prasību īstenošana uzņēmumam paver ceļu uz sadarbību ar mazumtirdzniecības uzņēmumiem, jo veikalu tīkli Eiropā, pasaulē un arī Baltijā izvēlas sadarboties ar ražotājiem un piegādātājiem, kuru produkcija sertificēta atbilstoši šim standartam.

Tajā iekļautas visjaunākās pārtikas nekaitīguma nodrošināšanas prasības. Standarts ietver vairākas kvalitātes vadības sistēmas, tostarp HACCP sistēmas (riska analīze kritiskajos kontroles punktos), Labas ražošanas prakses (Good Manufacturing Practice - GMP), Labas laboratorijas prakses (Good Laboratory Practice - GLP) un Labas higiēnas prakses (Good Hygiene Practice-GHP) prasības.

BRC standartu pirmo reizi izdeva 1998. gadā, to publicēja britu lielveikalu ķēžu apvienība (Asda, Tesco un Sainsbury) un tas tiek regulāri pārskatīts un pilnveidots.

Mūsdienās BRC standartu ir atzinuši pārtikas ražotāji visā pasaulē.

2014. gadā Latvijas Piens uzsāka siera ražošanas paplašināšanu, lai vietējam un eksporta tirgiem piedāvātu produktu ar augstāku pievienoto vērtību. Latvijas Piens aktīvi strādājis, lai diversificētu tirgus riskus, fokusējoties uz siera ražošanu un eksporta palielināšanu. Kopumā Latvijas Piens eksportē uz 11 valstīm un jau šobrīd ir skaidrs, ka šogad Skandināvija kļūst par Latvijas Piens nozīmīgāko reģionu siera eksportā. Vienlaicīgi tiek veikta jaunu eksporta tirgu izpēte, notiek jaunu, eksporta tirgiem piemērotu piena produktu izstrāde. Koncentrējot resursus eksporta attīstībai, uzņēmums šogad piedalās nozīmīgās starptautiskās izstādēs: Gulf Food Dubaijā, IFE Londonā, maija sākumā dosies SIAL China, Ķīnā, rudenī plānots piedalīties vērienīgajā pārtikas izstādē Anuga Vācijā.

"Mēs zinām, ka noteicošais faktors izejai no krīzes situācijas piena nozarē Baltijā ir uzņēmumu spēja atrast jaunus eksporta tirgus. Saņemtais BRC sertifikāts un zīmola "Trikata" pirmā vieta nominācijā "gada preču zīme pasaulei" soli pa soli mūs tuvina mērķa sasniegšanai - eksporta izvēršanai. Jau šogad to plānots palielināt līdz 50% no saražotā," uzsver Anita Skudra.

Kopumā Latvijas piens šobrīd savu produkciju eksportē uz 11 valstīm: Lietuvu, Igauniju, Ukrainu, Vāciju, Slovākiju, Lielbritāniju, Izraēlu, Čehiju, Baltkrieviju, Zviedriju, Somiju. Eksporta valstu TOP 3 ir Zviedrija, Somija, Ukraina. Latvijas lauksaimniekiem piederošais uzņēmums ir jaunākais piena pārstrādes uzņēmums valstī, kas darbu sāka 2012. gadā.

SIA "Latvijas Piens"

x

Paroles atgadināšana