Latvijas tirgos

Teju piektdaļa Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētkus nespēj iedomāties bez mandarīniem

Jānis Beseris, Maxima Latvija
17.12.2015

Teju piektā daļa Latvijas iedzīvotāju nespēj iedomāties Ziemassvētkus bez mandarīniem uz svētku galda, liecina "Maxima Latvija" veiktā aptauja.

Savukārt otrais nozīmīgākais produkts uz svētku galda ir piparkūkas, ko minēja 14% respondentu, bet trešajā vietā - zirņi ar speķi, ko 13% aptaujāto iecerējuši likt svētku galdā. Ceturtais iecienītākais svētku produkts ir pīrāgi, to norādīja 11% respondentu, bet TOP6 noslēdz cepta karpa un šķovēti kāposti, ko minēja 9% aptaujāto.

"Mandarīnu popularitāti apliecina arī pārdošanas rezultāti "Maxima Latvija" veikalos, jo gan šogad, gan pērn decembra pirmajās divās nedēļās vispirktākā prece bija mandarīni," norāda "Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.

"Ja salīdzina mandarīnu pārdošanas apjomus šogad decembra pirmajās divās nedēļās, salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajām divām decembra nedēļām, tad tie ir līdzīgi. Taču visvairāk mandarīnus pircēju groziņos varēs manīt tieši pēdējās divās decembra nedēļās. Pērn šajās svētku nedēļās iedzīvotāji "Maxima Latvija" veikalos iedzīvotāji iegādājās vairāk nekā 100 kravas automašīnas ar mandarīniem," pieredzē dalās Z.Kaktiņa.

Savukārt internetveikala e-maxima.lv klientu vidū mandarīni ir otrā populārākā prece, uzreiz aiz kartupeļiem. "Tas skaidrojams ar to, ka e-maxima.lv klienti visbiežāk izvēlas smaguma ziņā vissmagākās preces, kas viņiem tiek aizgādātas līdz pat mājokļa durvīm, tādējādi ietaupot gan laiku, ko pavadītu veikalā, gan arī nenesot smagos iepirkumu maisiņus," skaidro internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa.

Sākoties decembrim iedzīvotāju iepirkumu groziņos arvien biežāk parādās arī piparkūkas. Piparkūku pārdošanas apjomi šogad decembra pirmajās divās nedēļās, salīdzinājumā ar pērnā gada tādu pašu laika periodu, pieauguši par 11%, taču salīdzinājumā ar šā gada novembri, vairāk nekā 10 reizes.

"Esam novērojuši, ka piparkūku mīklas pārdošanas apjomi ar katru gadu pamazām pieaug. Tas norāda uz to, ka arvien vairāk ģimeņu kopā ar bērniem atrod laiku, lai kopīgi gatavotu svētku gardumus. Pērn visvairāk piparkūku mīklas "Maxima Latvija" veikalos iedzīvotāji steidza iegādāties tieši 23.decembrī," stāsta Z.Kaktiņa, piebilstot, ka piparkūku mīklas pārdošanas apjomi, salīdzinājumā ar šā gada novembri, pieauguši pat par 12 reizēm.

Arī internetveikala e-maxima.lv klienti šogad decembra pirmajās divās nedēļās, salīdzinājumā ar pērnā gada tādu pašu laika periodu ir iegādājušies par 30% vairāk piparkūku mīklas.

"Tuvojoties Ziemassvētkiem, it sevišķi, laika posmā no 21.-23.decembrim "Maxima Latvija" veikalos ievērojami pieaug pieprasījums pēc zirņiem ar speķi, ceptām karpām, piena sivēniem un dažādiem kulinārijas izstrādājumiem. Savukārt pirms Jaunā gada svinībām iedzīvotāji priekšroku dod dažādām gaļas, zivju un siera platēm, kā arī tortēm. Gada nogalē "Meistara Markas" konditori izgatavo pat 4-6 reizes vairāk toršu nekā ikdienā," novērojumos dalās "Maxima Latvija" Pārtikas ražošanas departamenta direktore Sigita Spure-Vavilova.

"Jau kopš novembra iedzīvotāji interesējās par eglīšu iegādi, tādēļ tikai pašsaprotami, ka šogad pirmo gadu arī e-maxima.lv klientiem ir iespēja iegādāties gan mākslīgās eglītes, gan dzīvās eglītes dažādos izmēros līdz pat 2 metriem," klāsta internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa.

Šobrīd "Maxima Latvija" veikalos iedzīvotāji var izvēlēties starp dažādu izmēru mākslīgām eglītēm, dzīvām eglītēm podiņos un cirstajām, Latvijā augušām eglītēm. Gan šogad, gan pērn populārākās bija 90cm un 150cm garās eglītes.

Aptauja par gatavošanos Ziemassvētkiem bija izvietota "Maxima Latvija" mājas lapā laika posmā no 7.decembra līdz 10.decembrim, un tajā kopumā piedalījās 4330 respondenti.

Maxima Latvija

x

Paroles atgadināšana