Ziņas no biznesa

Rīgas piena kombināts atgādina par sevi - daudz strādājot eksporta tirgos

Andris Bebrs, AgroPols
04.11.2009

Uzņēmums mainījis eksporta produktu portfeli un meklējis jaunus eksporta tirgus. Pašlaik RPK vairāk eksportē plaša patēriņa produktus - puscietos sierus, cieto sieru "Monterigo", skābo krējumu "Romaška", augstā temperatūrā pasterizētie "Lāses" produkti, arī svaigie jogurti un biezpiens. Tiek paplašināts piena produktu sortiments un apjoms uz Krieviju un Azerbaidžānu.


Rīgas piena kombināts atgādina par sevi - daudz strādājot eksporta tirgos

Piena pārstrādes uzņēmuma AS "Rīgas piena kombināts" (RPK) sabiedrisko attiecību vadītāja Līga Rimšēviča LETA-Nozarei pastāstījusi ka šī gada deviņi mēneši RPK ir bijis saspringts un izaicinājumiem bagāts periods.

"Gada sākumā uzņēmumā tika īstenota strukturālā reforma, ir operatīvi elastīga cenu un sortimenta politika, kam pateicoties šo gadu plānojam noslēgt bez zaudējumiem. Protams, līdzās vietējai ekonomiskajai krīzei RPK kā Latvijas lielāko piena produktu eksportētāju ievērojami skāra arī Eiropas piena nozares krīze un drastiskais industriālo produktu cenu kritums," piebilst Rimšēviča.

Viņa norāda, ka šie apstākļi uzņēmumu rosināja mainīt eksporta produktu portfeli un meklēt aizvien jaunus eksporta tirgus. Pašlaik RPK vairāk eksportē plaša patēriņa produktus - puscietos sierus, cieto sieru "Monterigo", skābo krējumu "Romaška", augstā temperatūrā pasterizētie "Lāses" produkti, arī svaigie jogurti un biezpiens.

Pašlaik tiek paplašināts piena produktu sortiments un apjoms uz Krieviju un Azerbaidžānu. "Tiek gatavota kārtējā siera krava uz Japānu, stabilizējies bizness un patlaban tiek strādāts pie sortimenta paplašināšanas uz Singapūru. Jau ierastajā apjomā turpinās "Monterigo" siera eksports uz Itāliju.

"Nopietnu ietekmi uz uzņēmuma izmaksām un produktu pašizmaksu ir atstājusi ļoti augstā RIGIBOR likme. Savukārt "Skolas piena" programmas pārtraukšana noteikti atstās ietekmi ne tikai uz šā gada piena patēriņu, bet arī ilgtermiņā uz Latvijas iedzīvotāju veselīga uztura paradumiem," uzskata Rimšēviča.

Pielāgojoties iedzīvotāju zemajai pirktspējai, RPK šogad ir iekļāvis savā sortimentā tā saucamos "krīzes" produktus - pienu, kefīru un jogurtu ar zemāku pašizmaksu un plaukta cenu. Bet jau šonedēļ Latvijas iedzīvotāji saņems jaunu saldējumu ekskluzīvajā "Ekselence de luxe" sērijā ar zemeņu siera kūkas garšu un tradicionāli arī šogad būs īpašs saldējums uz Ziemassvētkiem.

Jau ziņots, ka RPK apgrozījums 2008.gadā sasniedza 60,2 miljonus latu, kas ir par 1,8% vairāk nekā 2007.gadā. Uzņēmuma neto peļņa bija 19 160 lati. RPK ir stabils tirgus līderis piena, saldējuma un kefīra segmentā. Piena tirgū RPK ražotais piens aizņem 48%, kefīrs - 31%, saldējums - 33%.

RPK un AS "Limbažu piens" kontrolpakete pieder SIA "Baltijas lāse", kuras īpašnieki ir Atis Sausnītis un Ivars Strautiņš, kuriem katram pieder pa 50% uzņēmuma kapitāla daļu.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana