Ziņas no biznesa

“Valmieras piens” gatavs jauniem izaicinājumiem

Alīda Pēda, AgroPols
16.02.2010

Turpinot sekot līdzi norisēm piena tirgū, “Agropols” arī interesējas, kā klājas pārstrādātājiem. Kāds bijis pērnais gads, kā sācies šis un kā šajā nozarē strādājošie redz tās attīstību, jautājām vienam no lielākajiem Latvijas piena pārstrādātājiem - akciju sabiedrības “Valmieras piens” (VP) pārstāvjiem.


“Valmieras piens” gatavs jauniem izaicinājumiem

Turpinot sekot līdzi norisēm piena tirgū, “Agropols” arī interesējas, kā klājas pārstrādātājiem. Kāds bijis pērnais gads, kā sācies šis un kā šajā nozarē strādājošie redz tās attīstību, jautājām vienam no lielākajiem Latvijas piena pārstrādātājiem - akciju sabiedrības “Valmieras piens” (VP) pārstāvjiem.

Par 2009. gada rezultātiem

Kā informē akciju sabiedrības “Valmieras piens” mārketinga un sabiedrisko attiecību projektu speciāliste Lija Ozoliņa, aizvadītajā gadā uzņēmuma neauditētais neto apgrozījums bijis nedaudz vairāk par 27 milj. latu. Savukārt ražošanas attīstībā “Valmieras piens” 2009. gadā investējis apmēram pusmiljonu latu. No tiem lielākās investīcijas novirzītas biezpiena ražošanas jaudu palielināšanai un sausā piena pulvera fasēšanas iekārtu uzstādīšanai. Līdzekļu lietderīgais ieguldījums ir acīmredzams - jo valmierieši tagad piedāvā arī dažādu piena produktu fasēšanu dažādos iepakojumos un tilpumos.

Pirmkārt, eksports

Arī 2010. gads “Valmieras pienam” sācies ar lieliem plāniem un tikpat lielu apņemšanos tos īstenot. Piemēram, šajā gadā plānotais investīciju apjoms pārsniedz 1,6 milj. latu. “Visvairāk naudas paredzēts ieguldīt produktu portfeļa paplašināšanai un attīstībai, kā arī eksportspējīgo produktu pārdošanas veicināšanai,” precizē Lija Ozoliņa. Viņa arī turpina: “Patlaban “Valmieras piena” eksporta apjoms veido aptuveni 30% no kopējā pārdošanas apjoma. Taču tuvāko divu gadu laikā to iecerēts kāpināt vismaz līdz 50%.”

Lai eksporta apjomi šajos nebūt ne visizdevīgākajos ekonomiskajos apstākļos tiešām tiktu sasniegti, uzņēmumā nopietni tiek strādāts gan pie jaunu tirgu apgūšanas, gan produktu portfeļa pilnveidošanas. Piemēram, aktivizējies darbs ne tikai ar industriālo, bet arī ar plaša patēriņa preču - tostarp krējuma, Lapzemes siera un citu produktu - virzīšanu eksportam. Pozitīvi vērtējama arī ciešākas sadarbības veidošanās ar kaimiņu valsts - Igaunijas - lielveikalu tīkliem. Ne mazāk aktīvi tiek strādāts arī ar Tuvo Austrumu, Skandināvijas, Kaukāza un Krievijas tirgu, kurā valmierieši tāpat redz nopietnas sadarbības iespējas.

Lija Ozoliņa arī uzsver, ka, neraugoties uz ekonomisko situāciju, šajā gadā “Valmieras piens” ir pieņēmis izaicinājumu strādāt tā, lai sasniegtu 2008. gada finanšu rādītājus. Tas nozīmē, ka aktīvi turpināsies darbs pie distribūcijas paplašināšanas visā Baltijā, jaunu produktu un iepakojumu ieviešanas, kā arī ekonomisko produktu segmenta attīstības.

Viss pašu ziņā

To, ka kopumā piena kā izejvielas pieprasījums pēdējos mēnešos jūtami pieaudzis, un tādējādi kāpušas arī iepirkuma cenas, pamanījuši visi - gan ražotāji, gan pārstrādātāji. “Patlaban cenu kāpums ir apstājies,” situāciju vērtē “Valmieras piena” pārstāve, “taču joprojām tās nav adekvātas produktu cenai plauktā.” Viņa arī pauž bažas, ka atsevišķu tirgus dalībnieku rīcība šajā situācijā var izraisīt ķēdes reakciju un novest gan pie izejvielas trūkuma, gan banku maksājumu kavējumiem. Arī nozares attīstības perspektīvas iezīmējot, “Valmieras piens” secinājis, ka viņu un valsts nostāja diemžēl krasi atšķiras gan attiecībā uz atbalsta prioritātēm, gan finansējuma sadalījumu un investīciju, eksporta iespējām. “Tādējādi arī šogad uzņēmumiem, visticamāk, vienīgā iespēja būs paļauties tikai uz pašu spēkiem,” secina Lija Ozoliņa.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana